PCars2 - A venir dans le prochain Patch.

  • Comme je regarde tout les jours le forum PCars 2 pour voir les news, il y a de temps en temps des infos sur les améliorations à venir dans le prochain Patch.

    Je vais poster ici en vrac ce que je vois qui peut être intéressant.


    Concernant la VR

    http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php…rred-Vr-(Oculus)

    Citation

    Blurred Vr (Oculus)

    I have been trying various settings for days now without much luck ..
    what settings are people using to get a best picture and performance in vr ?

    My current problems are a blurred image (compared to other vr games ) frame stutter and a strange flash every now and then like lightning strikes but not related to weather settings.
    Im using a 1080ti intel® Core™i7 Quad Core Processor i7-7700k (4.2GHz) 8MB Cache.
    Thought this game was gonna be optimized for vr but so far PC 1 performs better .......

    Réponse de Andy Garton à la remarque d'un gars sur le fait qu'il est possible dans Iracing d'augmenter la netteté en jeu.

    Quote Originally Posted by CoolSpy View Post
    Not it's blurry on the VIVE also! Until they add SHARPENING like in iRacing, the game will keep looking blurry, not sharp as it could be frown.png

    Please devs add a "sharpen filter" to VR mode, please try iRacing to see how much it adds to clarity and decide by yourself!

    ANDY GARTON:

    This is done now (in the upcoming patch 5), and makes a very nice difference in my opinion (I use a Rift, but it will work with the Vive too).

    333.png

    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • Toujours pour le réglage de la netteté en VR, un petit patch va sortir très bientôt.


    Go on then; a new patch is going live on Steam soon, with just this addition (thanks especially to TomC for going above and beyond to make it happen).

    The sharpening feature is controlled by three values in your graphics config XML file (itself found in your Project CARS 2 documents folder, separate files for VR and non-VR, e.g. graphicsconfigoculusdx11.xml and graphicsconfigdx11.xml):

    Code:

    Code
    <prop name="SharpeningStrength" sharpeningstrength="0.000000" />
    <prop name="SharpeningClamp" sharpeningclamp="0.045000" />
    <prop name="OffsetBias" offsetbias="1.000000" />

    ... to create these values in the file the first time, either delete your current file and run the game (after you've installed the 4.0.0.3 patch of course), or, if you want to maintain your current settings, run the game and go in and out of the "Performance" graphics menu.

    The values are used as follows (apologies for the somewhat technical explanations - the only value most people will want to change probably is the first one, strength):


    • Strength (0.0->3.0, default 0.0) - the strength of the sharpening, zero being off. I find a subtle amount like 0.6 to be a good starting point. Too high a value will cause shimmering effects and a generally unnatural look to the image. Note that having sharpening on at all will have a small performance cost, but the size of that hit doesn't vary with the amount of sharpening.
    • Clamp (0.0->1.0, default 0.045) - limits the amount of sharpening at the local pixel level (if you have a large continuity difference between the original pixel and blurred pixel it limits the amount of offset applied).
    • Offset (0.0->6.0, default 1.0) - the offset from the current pixel for the sampling pattern (so if it's 1 it will sample neighbouring pixels, any less and it will bias towards the central pixel, any more and it will start sampling pixels outside the normal kernel).

    333.png

    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • Bien, on pourra tester ça rapidement, j'attends aussi de voir ce que ça donne, parce que ça pourrait aussi renforcer les effets de "fouillis" qu'on a sur les ombres au sol au loin...

    Mais si ça peut apporter la finesse graphique que je trouve à RRRe par exemple, ça serait tout bénef :) !

  • je viens d'avoir 30 mo de patch

    SC1 (Thomconcept) + HE Pedals Ultimate + HE shifter + TH8 + Quest3 + Volant perso a base de momo 30 + Volant DTM RFRO + Volant nu + Chassis Simracerstore "SRS GT AM" + Bass shaker DIY + Tensionneur Harnais (Wotover)

    PC : 7mq2t8-6.png & Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC

  • Je viens de tester, et finalement, c'est pas mal cette option !
    Ca augmente la sensation de netteté et d'augmentation de la résolution dans une certaines mesure (ça ne fait pas des miracles non plus)
    Avant je roulais avec le supersampling à 1.5, et ça me suffisait. Là avec le sharpening à 0.6 comme recommandé, j'ai pu baisser le supersampling à 1.2, avec le gain en performance qui va avec, me permettant ainsi d'augmenter la qualtié des reflets sur pistes mouillée, les détails des circuits et la qualité des ombres, donc c'est plutôt cool.

    Comme je le craignais, tout de même, ça augmente l'effet d'aliasing, mais ce n'est finalement visible qu'à l'arrêt, (souvent dans les stands) avec toutes les lignes blanches, grillages etc... En revanche une fois en route ça ne se ressent quasiment plus.

  • Ouias, c'est ce que j'ai lu sur le forum PC2, ça permet de baisser le superSampling, tout en gardant de la netteté.

    Ca fonctionne aussi pas mal en simple écran, mais pas en triple screen par contre, ou alors je n'ai pas trouvé comment combiner cette fonction avec le mod triple screen.

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    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • Je vois pas comment ça peut être mieux sur un écran simple, j'ai toujours trouvé ça dégeulasse l'option sharp sur une image, surtout en jeux-vidéo. Là ça passe en VR car au final l'image de basse est tellement flou à cause de tout le traitement qu'elle subit que finalement ça ne fait que rendre la netteté de base qu'elle aurai du avoir