iRacing - News et mises à jour

Votez pour l'image du mois
  • j'ai acheté la Porsche cup et La Ferrari GT3. Une chose qui m'a quand même surpris au niveau de la Ferrari GT3 c'est le freinage. Malgré l présence de l'ABS je trouve qu'il est quand même facile de bloquer les roues. Bon pour le moment je n'ai pas eu trop le temps de tout tester, c'est juste un ressenti et en comparaison avec celle de Rf2 ou j'ai plus l'habitude. Sinon aussi bien la Ferrari que la Porsche Cup je trouve les voitures excellentes...

    Normalement pour toutes les GT3 le niveau d'ABS est réglable dans le setup (peut-être même dans la black box mais je n'y touche pas en jeu donc je ne peux pas le confirmer) il peut être plus ou moins fort donc tu peux plus ou moins bloquer les roues.

  • Ben moi j'ai eu du mal avec la Cup sur Imola, ce n'est pas tant les freinages (même si j'en loupe quelques uns), mais la difficulté que j'ai à bien m'inscrire dans les virages et éviter le survirage et le tête à queue...

    Je fais beaucoup trop de fautes là...

    602.png

  • A avoir roulé IRL 3 jours sur F 360 Challenge a Lurcy Levy, tu peux partir en tete a queue meme avec l'ABS a fond :D Ca m'est pas arrivé a moi mais a mon pote devant :D Pourtant c'est pas faute que l'instructeur lui ai dit de pas commencer le freinage avec le volant braqué.

    Bref, l'ABS ca fait pas des miracles surtout que l'ABS des voitures de course n'est pas le meme que celui de la voiture de tati Danielle. L'ABS des voiture production est beaucoup plus safe et la balance de freinage est fortement mis sur l'avant pour bloquer l'avant , et pas l'arriere pour eviter les tete a queue

    Asus Prime X570-P - AMD 5800X3D - 32GB CAS16 - Gigabyte RTX 4090 Waterforce - Pimax Crystal.

    Simucube1 20Nm Mige - Wave Italy Monza - Bash Pro Actice HShifter - DSD ButonBox - Ascher F28SC & BM16SC - XeroPlay QR - PT Actuator Champion GT

    Message modifié 1 fois, dernière modification par magicfr (16 décembre 2020 à 02:03).

  • Petite anecdote avec la Dallara Ir en practice sur Suzuka.

    Je me lance au milieu d'une trentaine de pilotes. Au bout de quelques tours je commence à être propre, je regarde ce que cela donne dans le Relative de la black box et là je me retrouve 9eme. Pas mal me dis-je.

    De retour au stands je jette un oeil sur les temps et là.....désillusion. Je suis bien 9eme sur trente mais on est que 10 à avoir fait un temps et le premier me colle 9s au tour !!! Il tourne en1'30 et moi 1'39.

    Bon, après pas mal de training et beaucoup de crashs, je suis arrivé dans les 1'35 mais une course reste totalement inaccessible pour moi (et pour pas mal d'autres, ca promet des carnages monumentaux).
    Je suis allé espionné le 1er en vue cockpit, c'était hallucinant, j'en avais peur depuis mon baquet. Je ne sais pas comment le mec peut faire pour freiner aussi tard et fort avec cette voiture

  • Je reviens sur l’abs. Oui tu peux régler le niveau d’abs dans la blackbox. Je suis d’accord sur le fait que l’abs ne fait pas de miracle mais toutefois je trouve le freinage particulièrement sensible et délicat. Pour la Porsche cup c’est tout à fait attendu par contre la ferrari GT3 cela m’a surpris. Faut que je roule et m’habitue à la sensibilité du freinage sur iracing...

    636.png

    «L’aérodynamique, c’est pour les personnes qui ne savent pas construire de moteurs»

    Enzo FERRARI

  • J'aime bien les AI... ça roule assez propre, mais c'est vivant... Il y en a même une qui m'a fait un dive bomb j'en ai eu peur !!

    Je roule avec les IA pour être en condition de course, et voir comment j'arrive à doubler et à rouler sur la durée totale de la course.

    Par contre, les drapeaux bleus c'est pas encore ça, et beaucoup d'arrêt aux stands. Faut que je les configure avec plus de force parce que là, j'ai réussi à être 3ème avec la Cup.

    Par contre, je ne la maîtrise pas... que c'est chaud, je fais trop d'erreur... Pas encore chaud pour faire une course avec.

    J'aime bien cette news après course, ça rend les choses vraiment vivantes, malgré le fait de rouler avec les IA

    pasted-from-clipboard_autoscaled.png

    602.png

  • Oui la m4 gt3 sera disponible à la fin de la Màj


    iRACING UI: (5.03.01)

    General

    - The iRacing UI now features a "Safe Mode" for users that might be having some rendering issues with their iRacing UI.

    - - The UI can enable Safe Mode for users that are having problems with the UI not rendering correctly. By default the UI will analyze the GPU settings as it starts and will automatically decide if it should start in Safe Mode. If it decides to start in Safe Mode, you will be shown an error message with further information.

    - - Safe Mode fixes an issue for users without Hardware Acceleration. The issue was appearing as a large black or white rectangle instead of displaying the iRacing UI.

    - - While Safe Mode is enabled, users will not be able to render content in the 3D Model Viewer.

    - - - If you wish to manually override this setting, you may change the "uiSafeMode" setting under the "[Graphics DX11]" section in the "app.ini" file. Automatic (0), On (1), or Off (2).

    - A Gift Card link has been added to the side-bar.


    Hosted Sessions

    - The logic for loading, displaying, filtering, and creating Hosted Sessions has been optimized.

    - - These changes should reduce your load times and refresh rates, and increase the speed that the page updates, even during heavily populated times.

    - Fixed an issue where the "Purchase" button for a Session was not changing to the "Update" button once the content was purchased.


    3D Car Viewer

    - Improved object positioning and camera field-of view to work better with very wide aspect ratios.

    - Fixed an issue where the 3D models were not automatically updating specular maps.

    - Fixed an issue where changes in newly created car folders were not being processed.

    - Fixed a variety of rendering issues with the following vehicles:

    - - Chevrolet Corvette C6.R GT1

    - - Dallara IR18

    - - Lucas Oil Off Road Pro Trucks (Lucas Oil Off Road Pro 2 Truck)

    - - NASCAR Cup Series Toyota Camry

    - - NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

    - - Skip Barber Formula 2000

    - - Supercars Holden ZB Commodore

    - - Modified - SK (Modified - SK)


    Paint Shop

    - A new sponsor, VRX Simulators, has been added to the Paint Shop.


    SIMULATION:

    AI Racing

    - AI Drivers have received additional training with the following vehicles:

    - - BMW M4 GT4

    - - Dallara P217

    - - Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR

    - - Skip Barber Formula 2000

    - - USF 2000

    - AI Vehicle parameters have been updated for the following vehicles:

    - - Audi RS 3 LMS

    - - Dallara F3

    - - Dallara P217

    - - Global Mazda MX-5 Cup

    - - Indy Pro 2000 PM-18

    - - Kia Optima

    - - Porsche 911 GT3 Cup (991)

    - - SCCA Spec Racer Ford

    - - USF 2000

    - - VW Jetta TDI Cup


    Pit Stops

    - Fixed an issue where the pit crew would appear to always remove the same type of compound tire, regardless of which type was actually on the vehicle at the time.


    Audio

    - Undercarriage scrape sounds have been updated.


    Force Feedback

    - Fixed an issue where force feedback was stopping when SimRacingStudio was launched.

    - - This change may also fix the issue with SteamVR stopping our FFB at launch. This fix causes a momentary loss of steering input when the issue arises, this should only happen at Sim startup, but if for some reason that causes you trouble you can disable it by setting [Force Feedback] resetWhenFFBLost=0 in the app.ini file.


    CARS:

    BMW M4 GT3 - Prototype

    -NEW CAR!

    - - iRacing's renewed focus on GT3 content continues with an early release of the BMW M4 GT3 that will make its real-world racing debut in 2021. Revealed at BMW Sim Live in early December, the new car will compete in GT3 series around the world in the coming years, and will also run in iRacing's corresponding official series and special events. The BMW M4 GT3 is a pre-release version of the BMW M4 GT3 that will be made available to iRacing members in the weeks after the 2021 Season 1 build. The car succeeds the BMW Z4 GT3 as the second BMW to join iRacing's GT3 offerings. In the coming months, the in-development car will shed the Beta label for all members, receiving a comprehensive set of updates to match its final real-world form.

    - - - - Add the BMW M4 GT3 to your digital garage from the iRacing Store here: https://members.iracing.com/membersite/mem…il.do?carid=132


    Chevrolet Monte Carlo SS

    - iRacing setups have been updated.

    Dallara iR-01

    - Additional options have been added to steering pinion ratio and brake master cylinders.

    - Aerodynamic parameters have been updated.

    - Brake pad Mu has been increased.

    - Tire compounds have been adjusted.

    - Force feedback has been reduced.


    Dallara IR18

    - Heat absorption for rear tires has been reduced while running at Road Courses.

    - Tire wear rate has been reduced slightly for the left-side tires while running at short Ovals.

    - Tire parameters have been updated for when this vehicle is running at Superspeedways.

    - For the New Damage Model, slightly reduced rear wheel tether break limits and significantly reduced nose tether break limits.

    - Engine and backfire sounds have been updated.

    - iRacing setups have been updated.


    Dallara P217

    - Refueling rate has been adjusted.


    Dirt Modified

    - (Dirt 358 Modified) - Rev limit RPM has been reduced from 7800 to 7600.

    Global Mazda MX-5 Cup

    - In-car engine sounds have been improved.


    Lamborghini Huracán GT3 EVO

    - Diveplanes have been adjusted to their upper location.

    - Level of detail models (LoDs) for the cockpit have been updated.


    Mercedes-AMG GT3

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

    - Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Cup Series Ford Mustang

    - Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Cup Series Toyota Camry

    - Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Gander Outdoors Ford F150

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

    - iRacing setups have been updated.

    NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

    - iRacing setups have been updated.

    NASCAR Xfinity Ford Mustang

    - iRacing setups have been updated.


    NASCAR Xfinity Toyota Supra

    - iRacing setups have been updated.


    Porsche 911 GT3 Cup (991)

    - A variety of vehicle parameters have been adjusted, including:
    - - Aerodynamic drag has been reduced slightly.

    - - Diff locking has been increased slightly to reduce inside wheelspin

    - - Rear wing angle adjustment range has been reduced.

    - - Maximum rear ride height has been reduced.

    - - Toe-in adjustment is now only allowed at the rear.

    Super Late Model

    - iRacing setups have been updated.

    [Legacy] Dallara DW12

    - Engine sounds have been updated.


    TRACKS:

    Brands Hatch Circuit

    - (Rallycross) - Fixed an issue where drivers could get embedded inside the wall on the right-side of the Joker lap.


    The Bullring

    - Lightmaps for objects at night have been updated.


    Cedar Lake Speedway

    - Night lighting is now available at this track.

    - Fence shadows have been updated.

    - Pyrotechnicians have arrived at this track, and will perform fireworks displays.

    - Fixed a wall snagging issue with the front-stretch cut-out.


    Indianapolis Motor Speedway

    - Track logo has been updated.

    iRacing Superspeedway

    - Pit exit merge checkpoints have been adjusted.


    Long Beach Street Circuit

    - Adjusted the display of some objects when running at lower Object Detail levels.

    - Gain-time checkpoints at Turn 5 have been adjusted.

    - Collision parameters of tirewall objects have been adjusted.

    - Water sound effects have been updated for the dolphin fountain.

    - Some of the bumps along Shoreline have been reduced.

    Message modifié 1 fois, dernière modification par lludo (17 décembre 2020 à 15:49).

  • External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

  • Bin j'aime bien. de toute façon Bmw et iracing, je ne peux pas ne pas aimer (et même si j'aime pas je le dirai pas :hihihi:)
    Elle est très belle à mon goût. Niveau conduite sur le peu que j'ai fait c'est très safe, très sous vireur aussi mais le train arrière est bien plus collé que la Lambo, elle me semble moins vicieuse. Mais pour aller vite faudra lui rentrer dedans je pense et çà je sais pas trop faire. On verra à l'usage. Je pense que je la sortirai la semaine prochaine sur le Ring en VRS, ca devrait bien lui aller.

    Ensuite, c'est de la GT3, donc faut pas s'attendre à des voitures ultra-réactives non plus.
    Le son n'est pas très présent mais j'aime bien le timbre rauque.

  • BMW M4 GT3 achetée et j'ai eu la bonne surprise de l'avoir gratuitement puisque j'ai eu un crédit pour la Z4. A ce que j'ai pu lire, le crédit est donné à ceux qui ont acheté la Z4 dans les 12 derniers mois.

    :++:

    Message modifié 1 fois, dernière modification par zbth (17 décembre 2020 à 20:12).