iRacing - News et mises à jour

Votez pour l'image du mois
  • Y'a aussi une part de frustration. Si tu t'étais investi, que tu étais P1 et qu'au bout de 5h on te dit "ha bin non, tu peux pas te reconnecter" ... tu enverrais des fleurs à RF2 ?

    Malheureusement pour Max, il est médiatisé ... et pas toujours très fin comme garçon aussi faut l'admettre.

  • Y'a aussi une part de frustration. Si tu t'étais investi, que tu étais P1 et qu'au bout de 5h on te dit "ha bin non, tu peux pas te reconnecter" ... tu enverrais des fleurs à RF2 ?

    Malheureusement pour Max, il est médiatisé ... et pas toujours très fin comme garçon aussi faut l'admettre.

    On est d’accord qu’il y a une frustration mais ce n’est pas pour ça que j’insulte des développeurs d’un jeu ! Une déconnexion ça arrive sur n’importe quel jeu... Il devrait faire un minimum attention à ce qu’il et savoir garder son calme en tant que pilote de F1 non ?

    Après je sais bien qu’aujourd’hui il est devenu banal d’insulter tout le monde pour tout et n’importe quoi mais tout de même !

  • 14h55 je démarre le PC ... difficile de descendre de vitesse , je relance >>> mise à jour...

    ok . Je veux tester une caisse ... le volant est inversé :bad4:

    Pas moyen de le reconfigurer... je tourne à droite le curseur tourne à droite dans les réglages, mais le volant (au-dessus) tourne à gauche :bad:

    j'espère que c'est dû à la mise à jour :sos::help:

    j'ai redémarré deux fois, j'ai débranché deux fois mon volant mais nada :gerbe::gerbe2:

  • La release note pour ceux qui aiment ...

    SIMULATION:

    AI Racing
    - AI Drivers have received additional training with the Indy Pro 2000 PM-18 and USF 2000, particularly at large ovals.
    - AI Drivers are now generally less conservative with their fuel strategy.
    - Fixed an issue where some AI Drivers could swerve to one side quickly after a standing start.
    - Fixed an issue where the desired starting track state for Qualify and Race Sessions was not being honored.
    - Fixed an issue where .tga files were not selectable for custom AI Driver paint schemes.

    Race Control
    - Fixed an issue where some drivers could get a black flag when pulling away from a starting grid that is in the pit lane area at the start of a parade lap.
    - Improved Lucky Dog behavior when a long track's Cautions are shortened.
    - A message has been added to the Pacing/Caution popup display that informs a driver if they are the best "Lucky Dog Candidate".
    - When Quick Cautions are enabled, the best "Lucky Dog Candidate" now has their pit entrance closed for the first caution lap, to ensure they stay out and take their Lucky Dog wave-around. All other drivers will not have their pit entrance closed.
    - The extra caution lap shortening that is done for very long ovals is now disabled if all cars are on the lead lap and behind the restart area.

    Rendering
    - Fixed an issue where debris from the New Damage Model could get integrated into the dynamic cubemap, and could cause extreme flickering effects as the debris bounced around the environment.
    - Optimized the appearance of the area between the edge of the terrain and the start of the sky.

    Auto-Exposure Camera System
    - Improved settings for VR users.
    - Fixed an issue where the environment map could be displayed too brightly on the entire world, when car mirrors are facing the camera, and would pop back to normal brightness when all car mirrors were facing away from the camera, especially with low exposure levels.
    - Fixed an issue with the race line aid's color.

    Visual Effects
    - Fireworks displays are no longer used during day-light events.
    - Management is currently in negotiations with the pyrotechnics union. Discussions are heated.

    Audio
    - External sounds for tires rolling on asphalt have been updated.

    XAudio2
    - Control mappings have been added for the Master Volume Up/Down control on the Sound Options tab.

    Weather
    - The simulator now computes atmospheric visibility based on published measurements of relative humidity vs. visibility.
    - Incorporated the sky model into the haze calculations for improved lighting of haze.
    - Fixed an issue where haze was rendering incorrectly on large objects, such as grandstands and terrain.
    - Fixed an issue where haze was rendering incorrectly on car windshields.

    Spotter
    - Tire change spotter voice samples have been added to the base Spotter package.

    Peripherals
    - Pedal vibrations from Brake Assist Aid may now be enabled and disabled with a control in the Options menu.

    Security
    - The digital signature for the "iRacingUI.exe" file has been updated, which should satisfy some picky anti-virus programs.
    - Fixed an issue where some anti-virus software was overly suspicious of some iRacing files.

    CARS:

    ARCA Menards Chevrolet Impala
    - For the New Damage Model, adjustments have been made to prevent the rear bumper from being able to hook the entire car around. Mount point break limits have been reduced, while maintaining initial strength. Mount point parameters have also been adjusted to allow less physical separation before breaking occurs. The rear fenders were also stiffened slightly.

    Aston Martin DBR9 GT1
    - For the New Damage Model, adjusted the front splitter and nose mounts to prevent bumper damage from curbs.

    Audi RS 3 LMS
    - Headlight flashing is now visible on opponent cars.

    BMW M4 GT4
    - Brake light brightness has been increased.

    Chevrolet Corvette C6.R GT1
    - For the New Damage Model, the front end splitter has been adjusted to prevent gliding over curbs, and collision stickiness has been reduced.

    Dallara IR18
    - Fixed an issue with a bad edge on the display glass panel.

    Dirt Sprint Car
    - (305) - The Fanatec sponsorship logo has been relocated to the top of the wing.

    Ford GT GT2/GT3
    - (Ford GT GT2) - The aerodynamic center of pressure has been moved forward to bring it more in line with other GT cars.
    - (Ford GT GT2) - For the New Damage Model, front bump rubbers, anti-roll bars, and high speed damping have been adjusted to reduce a tendency to bounce, especially at curb impacts.
    - (Ford GT GT2) - Baseline setup has been updated.
    - (Ford GT GT3) - Tires parameters have been updated.
    - (Ford GT GT3) - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustments: Engine power, fuel consumption, and minimum weight have been adjusted. Aerodynamic performance has been adjusted to bring it more in line with other GT3 cars.
    - (Ford GT GT3) - Ride height ranges have been expanded to permit stable setups that do not compromise performance.
    - (Ford GT GT3) - For the New Damage Model, anti-roll bars, and high speed damping have been adjusted to reduce a tendency to bounce, especially at curb impacts.

    HPD ARX-01c
    - Various vehicle audio has been remixed for XAudio2, including; in-car engine, pit limiter, and backfires.


    Indy Pro 2000 PM-18
    - Road tires are now used at Centripetal Circuit.
    - Season setups have been updated.

    Mercedes-AMG GT3
    - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustment: Minimum weight has been reduced by 15 kg.

    NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
    - Rear panel material reflectivity has been reduced.
    - Season setups have been updated.


    NASCAR Cup Series Ford Mustang
    - Fixed an issue where the grills at short tracks could appear detached at certain camera distances.
    - Rear panel material reflectivity has been reduced.
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Cup Series Toyota Camry
    - Rear panel material reflectivity has been reduced.
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
    - Fixed an issue where a black block could appear on the rear of the truck when using paint schemes with a gradient fade effect.
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Gander Outdoors Ford F150
    - Fixed an issue where a black block could appear on the rear of the truck when using paint schemes with a gradient fade effect.
    - Steering assist has been increased slightly.
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Xfinity Ford Mustang
    - Season setups have been updated.

    NASCAR Xfinity Toyota Supra
    - Season setups have been updated.

    Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
    - Steering assist has been increased slightly.

    Porsche 919
    - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustment: Downforce has been increased by 5%. This change only applies to the high downforce configuration, and thus will not impact Le Mans.
    - This restores half of the downforce that was lost with the previous adjustment.

    Ruf RT 12R
    - (Track) - Tires parameters have been updated.
    - (Track) - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustments: Engine power, fuel consumption, and aero drag have been adjusted.
    - (Track) - Ride height ranges have been expanded to permit stable setups that do not compromise performance.
    - (Track) - Season setups has been updated.

    Sprint Car
    - Season setups have been updated.

    Street Stock
    - Fixed an issue where the left-front hub on opponent cars appeared to be pivoted incorrectly.

    Super Late Model
    - Qualifying tape is not allowed in Race Sessions.

    USF 2000
    - Road tires are now used at Centripetal Circuit.
    - Season setups have been updated.

    VW Beetle
    - Vehicle brake lights may now be deformed with vehicle damage.


    TRACKS:

    Circuit des 24 Heures du Mans
    - Improved the surface type regions for the pit entry road, making it slightly more forgiving.

    WeatherTech Raceway at Laguna Seca
    - Fixed an issue with a flipped advertisement on a bridge.
    - The loading screen background has been updated.
    - Track camera set has been updated.

  • Grojean est un con qui se la raconte, suffit de voir sa chaine youtube, ils ne parlent pas, mais juste des vidéos courtes pour faire du teasing, aucune interaction, même pas un petit bonjour.

    C'est sans intérêt, on dirait une marque qui fait sa pub. Uniquement en anglais parce que pilote international( quand tous les autres pilotes parlent anglais et dans leur langue maternelle) bref, ça pète plus haut que son cul.

    Après sa remarque est évidemment exagérée, certains vous atomisent en G25 sur simple écran de 24 pouces c'est juste que lui n'y arrive pas. Perso je ne sais pas piloter IRL, mais j'accuse pas ma bagnole.

    Bref, on était presque mieux entre simracer, malgré les teubés qui pensent qu'on compare les simu entre elles pour prouvées que l'une est supérieur à l'autre, mais bon la paranoïa et le jeu vidéo ça va de paire (cf guerre des consoles, guerre consoles/pc et j'en passe).

    J'espère juste que le retour objectifs des pros permettra d'améliorer les simu, iRacing comme les autres, après beaucoup de journalistes feront du bad buzz, mais ça on ne peut pas y faire grand chose.

  • Moi j'ai un souci que je n'avais pas par le passé...

    Quand je démarre une session (n'importe laquelle) je n'ai aucun FFB.

    Il faut que j'aille dans les menus que je décroche le FFB et que je le réactive pour que cela fonctionne.

    Qu'est ce que je peux faire ?

    602.png

  • Je suppose que tu es en VR.

    Probleme connu.

    Si tu ne lances pas SteamVR avant iRacing.

    Quand iRacing essaye d'Init le FFB, le bus USB est floodé par l'init de SteamVR et c'est steamVR qui gagne ;)

    Perso je lance steamVR avant de lancer iRacing, est je n'ai plus ce soucis.

    screenshot.20.png

    Si tu n'es pas en VR alors je ne vois pas d'ou viens le soucis

    Asus Prime X570-P - AMD 5800X3D - 32GB CAS16 - Gigabyte RTX 4090 Waterforce - Pimax Crystal.

    Simucube1 20Nm Mige - Wave Italy Monza - Bash Pro Actice HShifter - DSD ButonBox - Ascher F28SC & BM16SC - XeroPlay QR - PT Actuator Champion GT

  • Je suis en VR.

    Je ne connaissais pas cette astuce.

    Par contre si je lance SteamVR avant et que je le lance rF2 c'est le contraire le jeu ne se lance pas !

    En gros SteamVR c'est de la merde non ?!

    602.png

  • Perso j'ai pas de soucis, je lance SteamVR et j'ai config pour qu il lance Home en automatique, Et je lance le jeu depuis la VR dans la librairie Steam, et ca marche pour RF2 et AMS2.

    Je pense plutot que c'est RF2 qu'est de la merde niveau prog... la physique est superbe mais le reste... c'est fini a la pisse.

    Et iRacing, il initialise le FFB pas au bon moment, ca fait 2 ans que je le dis sur les forums .....
    Quand je dev du FFB, j init le FFB que lorsqu il y en a besoin, cad en piste, pas avant. Du coup jamais de sousics.

    IRacing ils initialisent le FFB au boot du jeu, c est debile. ( et aussi quand tu enable/disable le FFB ). c'est pas cohérent.

    Asus Prime X570-P - AMD 5800X3D - 32GB CAS16 - Gigabyte RTX 4090 Waterforce - Pimax Crystal.

    Simucube1 20Nm Mige - Wave Italy Monza - Bash Pro Actice HShifter - DSD ButonBox - Ascher F28SC & BM16SC - XeroPlay QR - PT Actuator Champion GT

    Message modifié 1 fois, dernière modification par magicfr (19 juin 2020 à 08:56).

  • Perso j'ai pas de soucis, je lance SteamVR et j'ai config pour qu il lance Home en automatique, Et je lance le jeu depuis la VR dans la librairie Steam, et ca marche pour RF2 et AMS2.

    Je pense plutot que c'est RF2 qu'est de la merde niveau prog... la physique est superbe mais le reste... c'est fini a la pisse.

    Et iRacing, il initialise le FFB pas au bon moment, ca fait 2 ans que je le dis sur les forums .....
    Quand je dev du FFB, j init le FFB que lorsqu il y en a besoin, cad en piste, pas avant. Du coup jamais de sousics.

    IRacing ils initialisent le FFB au boot du jeu, c est debile. ( et aussi quand tu enable/disable le FFB ). c'est pas cohérent.

    Par contre quand t'es en VR du coup tu utilises tes contrôleurs pour naviguer dans SteamVR?

    Moi ça me fait chier d'utiliser ces contrôleurs ils sont dans le carton... Ça serait bien de pouvoir utiliser la souris

    602.png


  • Ça me le fait mais pas toujours, je laissais le jeu lancer automatiquement SteamVR. On peut aussi lancer manuellement SteamVR en passant par le PiTool je vais essayer cela.

    Ryzen 7 5800X3D, B550 Tomahawk, 32 GB, Tuf Gaming 4090, Fanatec DD2, Heuzinkveld Sim Pedal Pro, Aiolog Shifter, Pimax Crystal.

  • J'ai lancé SteamVR avant et j'aime pas car je me retrouve une fois iRacing lancé dans le bureau virtuel de SteamVR. J'oublie ça. ;)

    Ryzen 7 5800X3D, B550 Tomahawk, 32 GB, Tuf Gaming 4090, Fanatec DD2, Heuzinkveld Sim Pedal Pro, Aiolog Shifter, Pimax Crystal.