iRacing - News et mises à jour

  • Ha c'est pour ça que l'option était déjà à ON chez-moi. ;)

    Ryzen 7 5800X3D, B550 Tomahawk, 32 GB, Tuf Gaming 4090, Fanatec DD2, Heuzinkveld Sim Pedal Pro, Aiolog Shifter, Pimax Crystal.

  • Dites j'ai installé la nouvelle version de W10, j'ai bien coché l'onglet en question. Je ne vois pas une grande différence sur iR mais sur les autres jeux c'est catastrophique, l'image est toute saccadé. fpsVR m'affiche une nouvelle ligne en rouge : Reprojection avec une valeur que tourne de 25 à 50%. C'est le truc qui double les fps ou je sais pas quoi ? Comment on peut le désactiver ?
    Sinon, mes pertes de tracking ont disparues, çà c'est génial !!!

  • Je ne sais pas trop où mettre ça. Une vidéo de Dan où il explique que la nouvelle fonctionnalité de Windows permet un gain significatif de FPS dans iRacing. C'est clairement valable dans d'autres jeux, mais notre chère simu est particulièrement sensible à ce fonctionnement.

    Peut-être pas si nouveau, mais ça l'est pour moi donc je partage si je suis pas le seul :)

    TL;DR: avec la dernière version de windows, on peut activer l'accélération matériel du "render thread", le fameux bottleneck. Suffit de chercher "paramètres graphiques" et d'activer le truc. J'ai testé, mas étant en VR en 80fps stable depuis que j'ai mon 10700k, j'ai naturellement pas vu de différence.

    d'après un article dans le dernier canardPc Hardware, ca n'est pas vraiment utile, en tout cas pas si efficace que ça

  • lludo tu branles quoi la ????? serieux il est ou le patch note :D ca va plus ca ... les videos en retard, pas de patch notes :D :D

    Tu as le blouzzze mon pote ? :D
    Viens la que jte HUG :D 🤗🤗🤗🤗

    Asus Prime X570-P - AMD 5800X3D - 32GB CAS16 - Gigabyte RTX 4090 Waterforce - Pimax Crystal.

    Simucube1 20Nm Mige - Wave Italy Monza - Bash Pro Actice HShifter - DSD ButonBox - Ascher F28SC & BM16SC - XeroPlay QR - PT Actuator Champion GT

    Message modifié 1 fois, dernière modification par magicfr (24 novembre 2020 à 15:36).

  • Voila la release note de ce patch:

    RACING UI: (4.20.07)

    Up Next

    - Fixed an issue where the "Ranked" and "Unranked" filter names were incorrect in the Filter Summary Bar.

    - Fixed an issue where the Registration Bar was appearing incorrectly.


    Current Series

    - Fixed an issue where the "Heats" filter Tag was not collecting any results.


    Heat Racing

    - Fixed an error that occurred when users attempted to create or edit events using any Heat Racing format.


    MEMBERSITE:

    Payments

    - Fixed an issue where users were unable to create a League if the Account option, "Use iRacing Credits and Dollars towards my subscription & car/track purchases" was disabled.


    SIMULATION:

    Race Servers

    - Two new Race Server farms for hosting user-created Hosted Sessions have been brought online.

    - - These new Race Server farms are JP-Tok in Tokyo, Japan, and BR-Sao in São Paulo, Brazil.

    - - - When creating a Hosted Session, select the Race Server farm geographically closest to you in order ensure ideal connectivity and racing for your session.

    - - No Official Races are planned to be run on these Race Server farms at this time.


    Race Control

    - When a Race finishes under Caution, you should now receive the same pace order messages as you would under any other Caution. This may help to prevent unexpected penalties due to passing under a Yellow Flag after a Race has finished.

    - Fixed an issue with the new pit exit delay Race Control system where if the first and last cars on grid are on either side of the Start/Finish line, the grid traversal time would compute out to be negative instead of wrapping positive, resulting in a 2.0 second Pit Exit Hold Penalty for some racers.


    Old Damage Model

    - Collision incident reporting has been updated for the Old Damage Model so that world impacts check to ensure the material is a non-racing surface before reporting an incident.


    CARS:

    McLaren MP4-30

    - Fixed a wrist twist animation issue for some drivers when steering counter-clockwise.

    429051.png

  • Effectivement, sûr à 99% que c'est une Huracan. Par contre, GT3 ou Super Trofeo non Evo :euh2:

    Simulateur : SimuCube 2 Pro / Ascher Racing F28-SC et B16M-SC / Heusinkveld Silm Pedals Pro / Thrustmaster TH8A / Heusinkveld Sim Handbrake / Sim-Lab GT1 Evo / Oreca Trophy / Meta Quest 2

    PC : Zalman Z1 / Intel Core i5-7600K / Gigabyte RTX 2070 WindForce 2X / DDR4 HyperX Fury 2x8 Go