ACC - Mises à jour

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  • Salut, petite présentation de cette Build 6, dernière avant la sortie du jeu!!!

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  • Mise a jour: 0.6.4

    - Correction d'un bug sur le serveur entraînant des plantages et une désynchronisation ou une horloge, une météo et des sessions en multijoueur.

    - Collisions améliorées en multijoueur.

    - Correction de la détection de collision multijoueur pour le niveau de sécurité (SA).

    - Suppression de la disqualification automatique en multijoueur; nous avons collecté suffisamment de données pour permettre aux conducteurs de profiter de MP sans faux positifs.

    - Ajout d'un correctif expérimental pour réduire l'occupation du processeur dans l'accServer.

    - Ajout des avertissements de la CPU à l'accServer.

    - Les superpositions de noms fixes ne fonctionnaient pas pour les pilotes rejoignant le mode multijoueur.

    - Correction de la visibilité des étiquettes en multijoueur.

    - Profil d'évaluation fixe du conducteur affichant de mauvaises données.

    - Tableau de profil de conducteur handicapé "Progression totale".

    - Réglage fin du volume global.

    - Mise au point de l'embrayage automatique Nissan GT-R GT3.

    - Correction Ferrari 488 GT3 BOP.

    - Correction de la balance des paiements Bentley GT3 2016.

    - Correction du problème de démarrage du moteur d'assistance automatique.

    - Amélioration du rythme de l'IA dans tous les domaines

    - Ajout de l'initialisation "paresseuse" Force Feedback, dans l'espoir de résoudre les problèmes sans FF au début

    - Ajout du système de retrait de voiture pour éviter les longues heures supplémentaires

    CM: Asus Maximus VII Ranger - CPU: Intel i5 4690K 3.50 - 8GB - GPU: MSI GTX 1080 8GB - Windows 10 - ECRAN: LG 32GK850G G;Sync- PÉRIPHÉRIQUE: T300 GTE - f1 roue - T3PA PRO

  • Toute petite update pour les joueurs VR (bien lire la dernière ligne) :

    Simulateur : SimuCube 2 Pro / Ascher Racing F28-SC et B16M-SC / Heusinkveld Silm Pedals Pro / Thrustmaster TH8A / Heusinkveld Sim Handbrake / Sim-Lab GT1 Evo / Oreca Trophy / Meta Quest 2

    PC : Zalman Z1 / Intel Core i5-7600K / Gigabyte RTX 2070 WindForce 2X / DDR4 HyperX Fury 2x8 Go

  • Si ça peut aider certains (utilisateurs de VR) à sauter le pas ;)

    264.png

  • Oui 👍 j’espère une optimisation car sous la pluie j’avais des chutes de fps

    PC : RTX 3080/Ryzen5 5600x/16GO Ram/écran : AOC AGON 32/9è 49 pouces

    SimLab GT1 EVO/Base MOZA R9 + Volant CS/Fanatec CSL 3 pédales loadcell kit/SHH Shifter/MOZA HGP handbrake

  • 0.7.1 aujourd'hui :


    Dear #ACC racers,

    a new hotfix has been released! Please restart your Steam client and download it now!

    _____________


    Changelog 0.7.1


    - Fixed a bug in some tracks where pitwall proximity would invalidate the lap.

    - Removed penalty audio message at the end of the race.

    - Fixed incorrect #26 Special Event description.

    - Fix for MFD losing focus after a pitstop.

    - Fix for potential setup initialization issues when changing game modes.

    - Fix for Real-Time display showing lapped entries in non-race sessions.

    - Missed changelog entry from initial release: default keyboard mappings have been changed to free up the arrow keys for MFD navigation.

    - Custom mapping for various controllers will be implemented at a later time. Thank you for your patience.

    - Fixed auxiliary light mesh not fitting the Nissan GT-R Nismo GT3.

    - Fix for lack of expected rain probability with high variability percentages when setting high cloud density and dry track surface.

    - Repair time added to teleport during race.

    - Fixed wrong damage message after teleporting to pit.

    - Enabled 10 laps telemetry saving by default on Huracan GT3 monza preset setups.


    NOTE regarding old setups: setups created in older builds will have extreme brake duct settings and may cause braking issues and overheating. Please adjust accordingly.


    https://www.assettocorsa.net/forum/index.ph…e-damage.55903/


    NOTE regarding control presets: old control presets created in previous versions may cause issues. It is recommended to delete your old controls.json in Documents/Assetto Corsa Competizione/Config/ and start from scratch.

  • Mise à jour vers la version 0.7.2 aujourd'hui :

    Dear #ACC racers,

    a new hotfix has been released! Please restart your Steam client and download it now!

    _____________

    Changelog 0.7.2

    - Fixed qualifying rule bug in Custom Race Weekend when the number of race sessions set were fewer than the number of qualifying sessions.

    - Fix for cut warnings used in non-race sessions.

    - Improved AI behavior under braking in traffic.

    - Added AI reaction time at race start.

    - Cars lapping the focused car now indicated red on the real-time display.

    - More consistent real-time display.

    - Fixed controls lock issue after a race restart.

    - Enabled refueling in Multiplayer pitstops.

    - Fixed potential freeze/crash in Multiplayer.

    - In Multiplayer, players who are late to press "Drive" before the formation lap will be sent to pitlane with controls locked.

    - Fixed mandatory pit calculation for AI if Driver Stint pitstop mode is selected.

    - More reliable blue flag triggers.

    - On race-end, the real-time display now shows the official finish position.

    - Fixed track getting dry too quickly when rain goes down in small increments.

    - Disabled "Remove fastest lap" penalty from practice and qualifying.

    - Fixed MFD taking mouse focus away from the Pause menu.

    - Possible fix for missing Force Feedback in VR mode.

    - Fix to a bug that switched the F3 camera set when switching cars (both in replay and in game using shift+arrows).

    - Improved manual and automatic clutch issues and functionality.

    - Fixed VR navigation in the Multiplayer lobby page.

    - Navigation is now possible in the MFD in VR mode.

    - Fixed a bug in dynamic weather that removed the starting rain from the Light Rain preset with dynamic mode enabled.

    - Fixed replay searching for a car that is already disconnected in Multiplayer.

    - Added priority to player-related penalty messages in race communication.

    Simulateur : SimuCube 2 Pro / Ascher Racing F28-SC et B16M-SC / Heusinkveld Silm Pedals Pro / Thrustmaster TH8A / Heusinkveld Sim Handbrake / Sim-Lab GT1 Evo / Oreca Trophy / Meta Quest 2

    PC : Zalman Z1 / Intel Core i5-7600K / Gigabyte RTX 2070 WindForce 2X / DDR4 HyperX Fury 2x8 Go

  • changelog de la 1.01

    "This is mainly for the MP crashes. Proper hotfix and changelog from Monday or thereabouts"

    GENERAL:

    - Added savegame system in Career and Championship modes.

    NOTE: save file is currently limited to uint8, so player names with special characters might not save correctly.


    - Added multiple savegames system.

    - Tweaked pit location message for accuracy.

    - Fixed wrong dynamic weather appearance during replays.

    - Enabled reverse button for the replay HUD.

    - Fixed a crash with a specific TV camera at Silverstone.

    - Fixed controller issues in Q2 and R2 sessions of Career events.

    - Fixed crash on Championship grid generation when circuit had too few pit boxes.

    - Fixed wrong audio message when the current penalty is worsen.

    - Added cut warning and drive through penality audio messages.

    - Fixed points not loading right away in Main Career page.

    - BAT shortcuts added for Oculus and SteamVR launch modes for external game start.

    - Fixed wrong physical pit entry zone at Silverstone that lead to confusing penalties.


    MULTIPLAYER:


    - Fixed crash when drivers join under certain circumstances.

    - Fixed spectator mode slot assignment.

    - Fixed Silverstone short formation lap not triggering correctly.


    RATINGS:


    - Fixed "too slow" (TR+CC) for tricky corners like Eau Rouge.

    GRAPHICS:


    - Fixed endurance light emissive on the Lexus RC F GT3.

    - Fixed missing auxiliary lights on the Honda NSX GT3.

    - Fixed flipped mirror reflection in the Mclaren 650S GT3

    - Fixed car position offsets in the showroom.


    UI:


    - Fixed preset for Fanatec Podium DD wheels.

    - Fixed various presets with wrong steer rotation values.

    - Fixed incorrect maximum opponent count in championship.

    - Removed incorrect texts mentioning early access from the user interface.

    - Fixed navigation in Setup page.

    - Fixed navigation in Main menu page.

    AI


    - Increased AI minimum distance during formation laps

    AUDIO:


    - Fixed bass frequencies/LFE not redirected/working properly for some cars.

    - Fixed gearbox compressor sound plays on some cars that don't have it.

    - Minor audio tweaks.

    Message modifié 2 fois, dernière modification par bbking (1 juin 2019 à 21:22).

  • Pareil.....:?:euh2:

    Arrêtez le monde ,je veux descendre !

    Quand le dernier arbre sera abattu, la dernière rivière empoisonnée, le dernier poisson capturé alors le visage pale s'apercevra que l'argent ne se mange pas. » (Sitting Bull).

  • En fait c'est un fix rapide en attendant une mise à jour plus complète sans doute semaine prochaine

    elle concerne principalement le multi

    c'est plus une beta qu'une maj

    ici pour l'utiliser

  • Ça y est, la mise à jour 1.0.1 sort de sa beta et est maintenant téléchargeable pour tout le monde ;) Voilà le changelog qui à l'air identique à celui publié plus haut :

    Simulateur : SimuCube 2 Pro / Ascher Racing F28-SC et B16M-SC / Heusinkveld Silm Pedals Pro / Thrustmaster TH8A / Heusinkveld Sim Handbrake / Sim-Lab GT1 Evo / Oreca Trophy / Meta Quest 2

    PC : Zalman Z1 / Intel Core i5-7600K / Gigabyte RTX 2070 WindForce 2X / DDR4 HyperX Fury 2x8 Go

  • je me demande si je ne vais pas réinstaller, ca reste indiqué beta pour moi même si je retourne dans les propriétés.

    et puis certains ont gagné en fluidité en réinstallant, vous en pensez quoi ?

  • je pense que cela ne doit pas nuire !!!!:hihihi::hihihi::hihihi:

    n oubliez pas qu un con qui marche ira toujours plus loin qu 'un intellectuel assis

    AMD 5800X3D W10 RTX4070Super 3X27pouces et Pico 4 MMOS2014 Ionicube

    :aspi:

  • j'ai réinstallé hier suite aux message de certains ici, mais je n'ai pas observé d'amélioration :(

    Ryzen 5600x - 3060Ti - T500+Th8- Ecran 21/9 1440p