AMS2 - Les mises à jour

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  • C'est dommage que Reiza n'attende pas quelques semaines de plus à chaque fois pour sortir des voitures déjà bien finies et beta et ensuite mettre le temps nécessaire pour la version publique.

    ils ont répondu que c'est à cause des contraintes économiques mais c'est décourageant ce contenu très inégal.

    Je suis aussi d'avis que la version bêta ou les tests préliminaires ne permettent que de vérifier si le modèle est cohérent et si la version n'est pas boguée.

    Même s'il y a des testeurs, cela ne vaut pas le ressenti de la communauté simracers. Et ça, on le connait qu'après publication générale.

    Cela dit, ils ont l'honnêteté de donner la principale raison qui est économique.

  • Et Spa même s'il n'est sans doute pas fini s'est vachement embelli je trouve, Essentiellement la végétation mais ça fait beaucoup.:+++:

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    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • Sur Spa il y a très peu de panneaux publicitaires, je me demande si c'est à venir ou si c'est encore une question de droits.

    C'est d'ailleurs exactement la même chose sur Rf2, sur ACC il y en a un peu plus.

    Ryzen 5800x3d, Sapphire nitro+ vaporX 7900xtx, 32Go RAM 3600.

    Simracing : T300 alcantara, pédalier CSL elite + LC

    Aviation : VKB : Gunfighter III, T-rudder et Gladiator NXT. Collectif Virpil.

    Message modifié 1 fois, dernière modification par liojac (8 janvier 2021 à 23:40).

  • Tu espère quoi comme réponse ?

    Évidemment qu'il y aura des, sponsors...

    Membre depuis 02/01/2007. Win 11 64 bits.I5 13600K. NVIDIA GF 2080ti 12gb. 2 x 16mb DDR5 . Simucube 2 Pro. Pimax 8k+. Heusinkveld Pro 3 pédales.

  • oui c'est arrivé hier soir sur la béta

    w11 64, ryzen 5800x ,MSI MPG X570 gaming edge wifi, 32GO,RTX 3070 TI, Thrustmaster T818, TH8A Sifter, TSS Hanbrake sparco mod, ecran tv 55 100htz, châssis bricolé .

  • Je ne sais pas si c'est le jour et la nuit, mais j'ai eu la sensation, sur les caisses que j'ai testé, qu'elles étaient plus délicates à piloter (positivement délicates, et ça rejoint un peu la discussion d'hier sur l'apprentissage nécessaire pour bien maîtriser les caisses).. j'ai testé uniquement les caisses citées par Renato: (améliorations les plus notables de Mini, F-Ultimate, F3, Street Cars)

    Mais c'est peut-être juste dans ma tête.;):+++:

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    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • moi j' ai juste fait qq tours avec la Mercedes gt1 sur spa j'ai l'impression qu'il y a moins cet effet de pivotement sur un axe, sans toucher au parallélisme, j'ai aussi l'impression qu'elle a moins tendance a survirer dans les gros freinages ensuite à confirmer.. ou peut-être que je deviens bon...:hihihi:

    w11 64, ryzen 5800x ,MSI MPG X570 gaming edge wifi, 32GO,RTX 3070 TI, Thrustmaster T818, TH8A Sifter, TSS Hanbrake sparco mod, ecran tv 55 100htz, châssis bricolé .

  • j'ai bien roulé sur la Mercedes GT1 (sur Kyalami) hier soir sur la Beta , après update et je trouve effectivement qu'elle est plus délicate : dans le bon sens , j'ai vraiment l'impression d'être sur le fil , il n'y a plus (moins) ce coup de raquette quand le volant a trop d'angle -> elle sous -vire même et le ressenti est (paraît) bien plus réaliste

    PC : RTX 3080/Ryzen5 5600x/16GO Ram/écran : AOC AGON 32/9è 49 pouces

    SimLab GT1 EVO/Base MOZA R9 + Volant CS/Fanatec CSL 3 pédales loadcell kit/SHH Shifter/MOZA HGP handbrake

  • j'ai bien roulé sur la Mercedes GT1 (sur Kyalami) hier soir sur la Beta , après update et je trouve effectivement qu'elle est plus délicate : dans le bon sens , j'ai vraiment l'impression d'être sur le fil , il n'y a plus (moins) ce coup de raquette quand le volant a trop d'angle -> elle sous -vire même et le ressenti est (paraît) bien plus réaliste

    C'est aussi les sensations que j'ai. Je trouve ça plus flagrant sur la VEE, mais comme je n'ai plus le temps de rouler beaucoup en ce moment je ne l'ai pas essayée depuis un moment, alors je me fais peut-être des idées.

    Je voulais tester l'Arc Camaro mais elle reste bloquée sur la ligne, je crois que ça a été signalé déjà.

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    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • Oui pardon, je suis toujours sur la béta. :B

    D'après Renato la mise à jour sur la version publique devrait se faire aujourd'hui.

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    AMS2 - Open un mercredi sur deux

  • Automobilista 2 has been updated to v1.1.0.4 - this is a substantive complementary update to the release from two weeks ago, the highlights being several improvements & corrections for Spa, new tire & driveline physics developments along with some new AI logic that should greatly improve their skill dodging traffic in multiclass races.

    Please note that while there is no need to delete your Automobilista 2 settings folder in this update, several cars require a setup reset to default to receive some of their latest adjustments as marked in the changelog below.

    V1.1.0.4 CHANGELOG

    GENERAL

    • Reduced pit speed limit of historical classes from 120 km/h to 100 km/h to minimise issues with AI overshooting its pitbox
    • Disabled mandatory pitstops in GT1 90s Championship

    UI & HUD

    • Fixed issue where UI would become unresponsive when restarting a race from the post session leaderboard screen
    • Lobbies now always use descending order when sorting lobbies by player
    • Custom even screens now display full vehicle name instead of abbreviated version
    • Fixed English label on FFB GAIN INCREASE mapping
    • Added GT1 HUD icon

    PHYSICS & FFB

    • Added several new gearbox, clutch, crankshaft, driveshaft & wheel bearing models to better suit various types of drivelines
    • Reduced differential viscous hump & clutch lock ratios
    • Revised F-Retro & F-Classic tire carcass (all gens)
    • Further stiffened carcass sidewall for GT1 / GT3 / GT4 / Prototype / Stockcar tires
    • Further tire tread adjustments to F3, Mini, Sprintrace, Stock Car, Caterhams, F-Retro, F-Classic (all gens), F-V12, F-Ultimate, Porsche Cup, GT3, GT4, Copa Truck, Street Cars
    • Fixed error in tire models for BMW Procar, Group A & Opala 1986 cars
    • Reduced water dissipation for Formula Vee / Copa Fusca / Uno / Opala 1979 / Opala Old Stock tire treads (makes them slightly less efficient on a wet track)
    • Revised Porsche Cup physics (reduced inertia, more low end engine torque, default setup adjustments, new custom tire tread) (requires setup reset)
    • Further fine tuning of FFB max force for 570S, Caterham 620R, Ginetta G55, Opalas, Porsche Cup, BMW Procar, Group A, GT1 cars
    • Slightly reduced aero draft effect (all cars)
    • Slightly adjusted Mercedes CLK GT1, F-Ultimate default setup (requires setup reset)
    • Reduced GT1 & Opala rear brake torque (all cars)
    • Increased pit speed limit in GT1 class to 100 km/h
    • Mclaren 570S GT4: adjusted aero center of pressure; fixed rear right fast damper range; increased brake torque; adjusted default setup (requires setup reset)
    • Adjusted engine compression curves for GT1 cars, Mclaren 570S GT4, Ginetta G55, F-Retro, Caterhams
    • Fixed error in Group A damper and rebound travel (requires setup reset)
    • Slightly raised Roco 001 CoG height
    • Slightly stiffened Mclaren F1 LM front suspension rates
    • Opened up differential adjustments for Caterhams with LSD
    • Disabled downshift autoblip for Mclaren F1 GTR, Porsche 911 GT1, MCR 2000; enabled for Metalmoro MRX P2
    • Slightly increased downforce from F-Classic Gen1 diffuser
    • SprintRace: Adjusted rear wing center of pressure; increased bodywork drag
    • Reduced engine inertia for F-Trainer, Caterhams
    • Raised minimal front ride height for F-Classics (requires setup reset)
    • Adjusted gear ratios for Procar, Group A cars (requires setup reset)
    • Adjusted default roll bars, dampers for all Porsches (requires setup reset)
    • Fixed inverted slow / fast damper rates in Porsche Cup cars (requires setup reset)
    • Fixed asymetrical right front ride height setting in Porsche Cayman Clubsport (requires setup reset)

    AI

    • Added new overtaking logic - AI cars now evaluate speed of cars further ahead to dodge slow traffic more efficiently
    • Fixed bug causing AI simulated times to fluctuate widely
    • fixed issue where AIs would brake without reason on pit entry or exit
    • Further general AI performance callibration for throttle & brake application, tire rolling resistance & drivetrain losses (to better match player straightline speed), launch speed (slow starts still remain an issue with Group A & Procar)
    • Increased AI speed on wet tracks while running slicks
    • Slightly increased AI aggression scalars per vehicle
    • Further reduced AI jerkiness in lateral movement
    • Reduced AI brake distance offsets
    • Fine tuned AI brake performance
    • Update AI fuel load logic for practice sessions (now uses same as quali - further customizations of fuel levels per car will follow in subsequent builds)
    • Slightly reduced AI quali performance & improvedp practice performance (all cars)

    AUDIO

    • Minor sound loop corrections on transmission whine samples for Porsche GT3R and BMW M6 GT3, Sprint Race and Super v8 samples

    TRACKS

    • Updated weather probability ratios (a bit less rain generally)
    • Spa: Extensive art & performance pass; added night lighting, added more static objects around scene, more trackside objects; fixed some tree & treeline shadows, fixed holes in paddock area looking from Bruxelles; added new kart building and marshall huts, updated pit fence and other fences; updates to foliage and outside terrain/roads to match the 2020 look; reduced foliage around Blanchimont; Generated new AI paths (much better fast line); adjusted track cut runoff limits
    • Imola 1988: Fixed a few wall and terrain gaps; Minor AI grip increase
    • Goiania: Rebuild armco collisions in attempt to fix ireported ntermittent collisions
    • Curitiba: Further road mesh noise revisions
    • Curvelo: Reduced road mesh noise
    • Guapore: Reduced road mesh noise
    • Ibarra: Updated trackside cams for reverse layout

    VEHICLES

    • MetalMoro AJR: Fixed tail lights, external mirrors;
    • MetalMoro MRX: Adjusted RPM LED ranges for P3 variants
    • Further fine tuning of exhaust parameters (for cars producing less backfiring)
    • Further adjusted carbon visual brake glow range
    • Added new Metalmoro AJR liveries (including a new batch of community skins)

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  • "Minor sound loop corrections on transmission whine samples for Porsche GT3R and BMW M6 GT3, Sprint Race and Super v8 samples"

    Hâte de voir d'entendre ça !

    Cockpit: Sim-Lab P1-X | Base: Fanatec CSL DD | Wheel: McLaren GT3 V2 | Pedals: Sim-Lab XP1 Loadcell | Shifter: SG-Racing Pro | Handbrake: Fanatec ClubSport

    Motion System: Sigma Integrale DK2 | Shaker: SubPac S2 | Screen: Samsung 49-inch (32:9) | VR: Quest 3

    Photo cockpit