RaceRoom - Mise à jour du 02-08-2017

  • 02-08-2017

    New content:

    • BMW M235i Racing

    • BMW M6 GT3 : Bathurst 12H 2017 liveries

    Game:

    • Lowered default minimum force setting for Thrustmaster wheels.

    • Fixed Slow Down penalty calculations on turbocharged cars

    • DRS no longer deactivates from lateral G’s

    • Changed so game stops reporting error 13 when leaving a game session after only losing a couple heartbeats during the session

    • Change so the pitlane speed information overlay always shows when inside the pitlane.

    • Fixed a case where cars would appear to be hovering above tarmac on pre-race screens.

    • Fixed some data displays showing a ticker counting up to 0 at race starts.

    • Fixed an invalid lap overlay that was sometimes showing without any text.

    • Added a button to view the leaderboards upon finishing a hillclimb run so we could get rid of the non elegant solution of showing the position bar to inform the player of his position.

    • Changed the logic for the “Restart” button in leaderboards & competitions so it no longer purges your best lap and can still show the live time diff to your ghost on the data display.

    • Fixed a message wrongly stating the next lap would be invalidated in Hillclimb runs.

    • Fixed an issue where the HUD elements would sometimes be moved when coming back from an instant replay.

    • Fixed a crash occuring sometimes when cycling through cameras in the pitlane.

    • Game now aborts start-up if no display adapter resolution was found.

    Multiplayer:

    • Added a dedicated server setting to set a latency limit (in milliseconds). Any player caught consistently above that limit will be automatically booted.

    • Added a dedicated server setting to force the race to end after a set time (in seconds). When set to OFF, the server will always wait for a race winner.

    • Fixed an issue where the dedicated server would sometimes not wait for late joiners to complete their loading sequence and proceed to next session anyway.

    • Fixed a case where disconnected players would sometimes remain visible on the HUD track map.


    Sounds, Cameras, Physics & AI:

    • All cars: new external gearshifts added.

    • All cars: Adjusted suspension sounds.

    • All cars: Road Noise is now pure of any chassis sounds. Increased trigger sensitivity of bump samples.

    • Audi TT cup : Increased AI respect for other cars space

    • Mercedes 190 DTM 1992 : New sounds

    • Opel Omega DTM 1992 : New sounds

    • Hockenheim : fixed a harsh cut detection on the right hander entering the stadium area.

    • Nordschleife : Tweaked AI speed in Carousel.

    • Spa-Francorchamps : added some fly by cameras

    Portal & Backend:

    • Added Team information on player profile and leaderboards.

    • Free content is now visible again in store.

    Art:

    • Lada Vesta 2017: Fixed an interior window texture

    • Nürburgring : modified the font of the Porsche tagline on the GP pitwall.

    • Spa-Francorchamps: Resurfaced to reflect current asphalt, small fixes and tweaks.

    437.png

  • Si tu mets ta limite a 250ms, tout joueur connecte qui est pris avec une moyenne de lag (calculee sur 60 secondes) superieure a 250ms sera automatiquement kicke.

    Le defaut est a 500ms, car au-dela ca creait des soucis avec les joueurs qui ne parviennent pas a synchroniser du tout avec le serveur.

    437.png

    • Official Post

    s'agissant d'une moyenne sur 60s, je pense qu'on peut partir sur 250ms. Déjà quelqu'un qui a un ping à 250ms peut commencer pose des soucis aux autres en course.

    A mon avis, commence avec 250 pour les opens d'été, ça nous fera un retour d'expérience pour les courses de la rentrée, championnat et endu. ;)

    Si ça crée trop de déconnexions on remontera le seuil

  • Certains wifi pourraves peuvent creer des pics a plus de 500 pendant 60 secondes et etre a 60 / 80 le reste du temps.

    J'ai eu le cas en testant la Porsche avec Marius Nakken, il arretait pas de se faire sortir. Mais le souci est chez lui...

    437.png

  • Dans mon village on a des soucis avec Orange, et ça commence à (per)durer....

    Cela fait des mois que je suis entre entre 160 et 260 sur R3E. Je n'ai jamais eu de soucis ni de remarques malgré cela.

    Mais a partir de 300 ça commence à partir en quenouilles.

    Attention je ne parle pas de moyennes, je me fit au ping affiché sur la liste des serveurs.

  • La valeur que tu vois dans le jeu si tu suis derriere Ter Arvern n'est pas exactement un ping.

    C'est le temps que ton jeu passe a extrapoler la position d'Antonius.

    (((Ping Antonius->serveur->Axxis) + (Ping Axxis->serveur->Antonius)) / 2) + 12,5ms (Temps de calcul par le serveur)


    C'est principalement une moyenne de vos deux pings, avec le temps de calcul du serveur en plus.

    437.png

  • Tiens ça devient quoi le multi classe en solo et la mise à jour des physiques pour tous les vehicules ?

    Tant que j'y suis dans les questions, il y a quelques mois ça parlait de la gestion de pneumatiques et on n'en entends plus parler.

  • La BMW M235i s'annonce très sympa, je m'en irai l'acquérir (comme Knutstorp pour être à jour). C'est le genre de voitures relativement faciles mais joueuses que j'aime bien ;) Par contre cette limite à 250 ms elle me fait peur :B Non en principe si j'arrive à subrepticement relancer ma box avant chaque course ça doit aller.

    669.png