Messages de R3dF0x

    Depuis le jeu (onglet content / packages) tu peux accéder à tout ton contenu (voitures & circuits) et tu vois si ça vient du "Workshop" ou d'un contenu "Local"

    Malheureusement, on ne peut pas savoir si c'est du contenu payant.

    * Le contenu "Local", ce sont des MODs ajoutés manuellement (fichiers *.rfcmp) dans le répertoire [Packages] du jeu

    Perso, y a que rFactor 2 qui me fait ça.

    J'ai toutes les simu (sauf iRacing) et je peux passer d'un jeu à l'autre sans problème (chui à 900° dans tous mes jeux) ... MAIS si j'ai joué à rF2 avant ... je dois systématiquement corriger l'angle de rotation dans le panneau TM avant de lancer un autre jeu.

    Oui, le panneau de contrôle de Thrustmaster garde la dernière info, mais le problème justement, c'est que si t'avais 420° (laissé par rFactor 2) et que tu lances RaceRoom, tu te retrouves avec les mauvais angles de braquage ! Bref, t'es obligé de quitter le jeu, de lancer le panneau de contrôle TM, de remettre à 900° et de relancer le jeu.

    v1.2.1.0 Changelog

    GENERAL

    • Fixed an issue that could lead to CTD on loading screen when using French localization in some instances
    • Fixed an issue that could lead to CTD when selecting an existing championship save in some instances
    • Fixed real weather in championships sometimes loading from wrong location.
    • Fixed incorrect track info when saving vehicle setups in championship mode
    • Added default compound assignments to various series that didn´t have one, fixing bug that could cause CTD during pitstops
    • Fixed inconsistencies in various similar material settings which could cause slick tires to become completely gripless in certain surfaces when very wet

    UI & HUD

    • Added "ENABLE ANALOGUE INPUTS IN MENU" option to 'Controller > Configuration' options screen to disable analogue inputs in menus. Defaults to disabled for wheels with presets available and can be set per input type

    PHYSICS

    • Added updated traction control scaling for cars that have the device
    • Fixed error in Caterham Supersport tire tread
    • Minor adjustments to GTE, GT3, Stock Car tire treads
    • Minor suspension geometry & wheel rate multiplier adjustments for cars in GTE, GT3, GT4, GT5, Ginetta G40, Stock Cars, Sprint Race, F3 classes
    • Adjusted front splitter height sensitivity for Ginetta G55, Camaro GT4R, BMW M4, Stock Car 2020/2021
    • Minor diffuser aero revisions & BoP pass to GT3 cars
    • Minor aero revisions for Ultima GTR Race
    • Fixed error in camber ranges of Metalmoro MRX, Montana
    • Various aero & default setup adjustments for Metalmoro MRX, Roco
    • Adjusted default power ramp angle in Mclaren GT4, GT3, C8.R, Sprint Race & Stock Cars
    • Mclaren 720S GT3: Revised diffuser, front brakes, ride height range & default settings
    • Mclaren 570S GT3: Adjusted rear ride height
    • Fixed corrected GTE fuel capacity from a previous build which had been reversed by accident
    • Enabled onboard adjustable roll bars for MCR2000
    • Reenabled refuelling in formula series that shouldn´t have them allowed (this will be added back as an option later)

    AI

    • GTE, GT3 AI performance callibration pass
    • Adjusted speed AI can sustain while running off the ideal racing line
    • Increased 2020 AI Grip at Silverstone 2020
    • Adjusted AI for slightly lateral swerving in urgent reaction at max aggression / slightly higher concede drops, lower boosts during overtaking conditions

    TRACKS

    • Added seasonal foliage to Silverstone (all versions)
    • Long Beach: Fix tire wall adverts material issue; removed wandering fence poles from T8 runoff; Revised pit lane exit limits, Cheat block follows the yellow (was blue) pit exit line.
    • Hockenheim Historics: Minor performance pass; Revised startlight glows
    • Slight zoom tweaks to Long Beach & updated FOV at Interlagos trackside cameras to minimise shimmering

    VEHICLES

    • Ginetta G58 P1: Added 6 new liveries
    • Added day running lights to Porsche Cup, Metalmoro AJR, Stock Cars
    • Porsche Cayman GT4: Add Pirelli tire branding to the sidewall

    Mon Panneau de contrôle avait été réinitialisé comme ceci :

    Ensemble des Forces: 70%

    Forces Constantes: 100%

    Forces périodiques: 100%

    Forces du ressort: 100%

    Forces d'amortisseur: 100%

    J'ai donc remis :

    Ensemble des Forces: 100%

    Forces Constantes: 100%

    Forces périodiques: 100%

    Forces du ressort: 0%

    Forces d'amortisseur: 0%

    Et puisque Sector3 recommande d'activer l'amortissement, j'ai mis 50%

    Ensemble des Forces: 100%

    Forces Constantes: 100%

    Forces périodiques: 100%

    Forces du ressort: 0%

    Forces d'amortisseur: 50%

    Je copie/colle mon commentaire ici aussi :

    THRUSTMASTER Users

    Si vous avez fait la mise à jour du pilote et du firmware ;

    Le panneau de contrôle Thrustmaster réinitialise l'ensemble des forces à 70% et tout le reste à 100%

    Vous devez réajustez vos paramètres Thrustmaster !

    De plus, Sector3 recommande d'activer le paramètre Forces d'Amortisseur (Damping)


    Je retrouve enfin un bon FFB. Merci Sector3 :+:

    THRUSTMASTER Users

    Si vous avez fait la mise à jour du pilote et du firmware ;

    Le panneau de contrôle Thrustmaster réinitialise l'ensemble des forces à 70% et tout le reste à 100%

    Vous devez réajustez vos paramètres Thrustmaster !

    De plus, Sector3 recommande d'activer le paramètre Forces d'Amortisseur (Damping)


    Je retrouve enfin un bon FFB. Merci Sector3 :+: