Messages de bbking

    ce n'est pas de moi, je la mets ici quand même, vidéo trouvée sur le forum sector 3

    des sons extras !!

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    bon ca va être chaud

    difficile même si super fun les tractions, impossible d'attaquer sans faire passer l'arriere devant, du coup je me promène sans presque toucher les freins tellement c'est sensible

    c'est quand même bizarre que l'on ne puisse pas freiner, obligé d'être coulé, je n'ai pas le truc ou alors il y a un bug c'est pas possible dans les physiques

    la descente est périlleuse et il faut une attention de fou pour ne pas se sortir... tout seul alors en paquet...

    Bref je pense partir en fond de grille demain (volontairement :) ) pour assurer le coup

    changelog de la 1.01

    "This is mainly for the MP crashes. Proper hotfix and changelog from Monday or thereabouts"

    GENERAL:

    - Added savegame system in Career and Championship modes.

    NOTE: save file is currently limited to uint8, so player names with special characters might not save correctly.


    - Added multiple savegames system.

    - Tweaked pit location message for accuracy.

    - Fixed wrong dynamic weather appearance during replays.

    - Enabled reverse button for the replay HUD.

    - Fixed a crash with a specific TV camera at Silverstone.

    - Fixed controller issues in Q2 and R2 sessions of Career events.

    - Fixed crash on Championship grid generation when circuit had too few pit boxes.

    - Fixed wrong audio message when the current penalty is worsen.

    - Added cut warning and drive through penality audio messages.

    - Fixed points not loading right away in Main Career page.

    - BAT shortcuts added for Oculus and SteamVR launch modes for external game start.

    - Fixed wrong physical pit entry zone at Silverstone that lead to confusing penalties.


    MULTIPLAYER:


    - Fixed crash when drivers join under certain circumstances.

    - Fixed spectator mode slot assignment.

    - Fixed Silverstone short formation lap not triggering correctly.


    RATINGS:


    - Fixed "too slow" (TR+CC) for tricky corners like Eau Rouge.

    GRAPHICS:


    - Fixed endurance light emissive on the Lexus RC F GT3.

    - Fixed missing auxiliary lights on the Honda NSX GT3.

    - Fixed flipped mirror reflection in the Mclaren 650S GT3

    - Fixed car position offsets in the showroom.


    UI:


    - Fixed preset for Fanatec Podium DD wheels.

    - Fixed various presets with wrong steer rotation values.

    - Fixed incorrect maximum opponent count in championship.

    - Removed incorrect texts mentioning early access from the user interface.

    - Fixed navigation in Setup page.

    - Fixed navigation in Main menu page.

    AI


    - Increased AI minimum distance during formation laps

    AUDIO:


    - Fixed bass frequencies/LFE not redirected/working properly for some cars.

    - Fixed gearbox compressor sound plays on some cars that don't have it.

    - Minor audio tweaks.

    Je croyais que tu faisais du second degré au sujet de Zarco (en fait non) tu as des arguments ?

    Sinon s'agissant de quelqu'un sur le forum quelques soient tes raisons, tes propos sont plutôt déplacés

    Aristotelis :

    The best thing to do if you're not confident to go flat on a fast turn, is always lift off before the turn and then commit.


    This is something the real teams are insisting a lot instructing gentleman drivers on their first outings with a high downforce car. When you lift the move to the front changes the pitch of the car and moves the aero balance to the front making the rear very light. This is the effect of "aero sensitivity" you often hear.


    et un commentaire plus loin :

    Citation
    The problem is, he lift off the throttle. The weight of the car shifts forward, building up front grip, light rear, resulting in oversteer.

    oui c'est étonnant

    bon moi j'ai une config de moine bouddhiste ou de militant de la décroissance (i5 4690 et 960GTX) :yes:

    et ca tourne très bien avec les ia, quelques freezes ok mais ca tourne (ca chauffe aussi bien sur)

    le pb que tu rencontres fait que tu ne peux pas profiter du feeling vraiment au top des voitures, d'où ton avis tranché que je partage sur le côté pas fini ceci dit.

    mais encore une fois même si kunos s'est un peu tiré une balle dans pied en le sortant comme ca, ce jeu a non seulement un potentiel énorme mais est sans nul doute déjà une réussite pour ce qui est de la conduite.

    bon je vais avoir l'air d'un con...

    mais j'ai les yeux rouges, j'ai mal aux bras, j'enchaine les courses en multi, mon rating monte à toute vitesse : c'est quand même un signe

    passé la déception "legitime", vu le temps que je passe dessus, ce jeu est décidément incontournable, être à l'aspi de la Lambo Reiter sur le paul ricard 5 tours de suite, y a pas à dire ca fait des sensations.

    Juste avant sur piste séchante à Monza, obligé de rouler dans l'eau pour refroidir les pneus alors que le soleil fait fondre ma gomme à toute vitesse.

    Les sons sont vraiment extra, faut entendre la lexus arriver à Monza, y a personne dans les stands ok (finalement comme dans raceroom et AC) mais quand le troupeau passe à fond de six, on y est pour de bon.

    J'ai baissé les ombres, et les mini freezes ont pratiquement disparus, même à 16 en carrière ca tourne, et je n'ai pas tenté la Houba manip (j'ai la flemme)...

    Bon j'attends les mises à jour déja annoncées, mais cette fois je suis content :)