Pourquoi l’avis des vrai pilotes n’est pas à prendre en compte en simulation ??😳😳😳
Aplushhss 😇
Pourquoi l’avis des vrai pilotes n’est pas à prendre en compte en simulation ??😳😳😳
Aplushhss 😇
Parce qu’il dépend souvent de mes partenariats commerciaux et cie je dirais 😉
Parce qu'un pilote pro n'est pas forcément libre de donner un avis impartial, en fonction de ses sponsors notamment, ou de ceux de son team, sa série en course.....
Il n'y a qu'à regarder Monti qui nous fait la pub d'ACC à chaque vidéo. Et que tu peux trouver des avis de pros en faveur de quasi toutes les simus. Après, si tu grattes un peu, tu trouveras pas des masses de pilotes de renom en dehors d'iracing, à mon avis, hors contrat commercial.
De plus, vu qu'ils pilotent IRL régulièrement, ils ne vont pas forcément chercher la même chose que nous dans une simu.
Parce qu'un pilote pro n'est pas forcément libre de donner un avis impartial, en fonction de ses sponsors notamment, ou de ceux de son team, sa série en course.....
Il n'y a qu'à regarder Monti qui nous fait la pub d'ACC à chaque vidéo. Et que tu peux trouver des avis de pros en faveur de quasi toutes les simus. Après, si tu grattes un peu, tu trouveras pas des masses de pilotes de renom en dehors d'iracing, à mon avis, hors contrat commercial.
De plus, vu qu'ils pilotent IRL régulièrement, ils ne vont pas forcément chercher la même chose que nous dans une simu.
Les pilotes de NASCAR /Indycar qui pilote sur Iracing avec leur ingénieur de piste il cherche quoi alors sur Iracing pour toi ?
Car je lisais un commentaire d’un pilote professionnel en vrai en NASCAR qui disais que ses entraînements sur IRacing étaient très réaliste en comportement de la voiture et chrono rapport à la réalité !
Ensuite savoir si il ment par contrat envers Iracing ou c’est la vérité ???
Moi perso je sais pas !
Un coup ils roulent sur Iracing,un coup sur Rf2 ect ect ,limite ils suivent le sens du vent du pognon 🙄🤣🤣🤣
C’est vrai que tu vois un pilote comme #Grojean être H24 avec sa team virtuel sur F1 2020/21 de codemasters ,on peux se douter qu’il y a de la maille là dessous c’est sur comme ton exemple de pilote professionnel qui adore Acc ou Raceroom ou d’autre simulateur !
A savoir du vrai du faux quand le fric s’en mèle car les développeurs de simulateurs ont trouver un gros filon avec les équipes virtuels ou de vrai pilotes vendent leur nom/ pour leur simulateur !
Verstappen ne donne pas son nom gratis en ce moment ,je le suis dans la vente de ses maillots /casquette à son nom #2021 ,il les vend uniquement sur un site à son nom !
Business is business 😜😜
Aplushhss😇
Je suis pilote du dimanche Iracing est de loin le meilleur simu .
On a tout pour son pris , même si rapport qualité/prix AC viens juste derrière
Moi aussi je suis de ton avis mais chacun a ses priorités financières ,liberté de simuleux,choisir quel type de caisse aussi piloter !
Dans Iracing pas de Lmp2 /Oreca !
Aplushhhsss 😇
On a le même combo gagnant hotvan
Sinon, il y a bien une LMP2 dans iR ?
Oui dans Iracing,il y a une Lmp2 mais c’est une Lmp2 Dallara , aucune Lmp2 Oreca qui domine les Lmp2 depuis presque plus de 5 ans quand même en Wec 😇
La Lmp2 Dallara est déjà géniale dans Iracing cela fais peu de temps quelle est arrivé dans Iracing 😇
Aplushhss
Euh ça ne fait qu'un an 1/2 qu'il y a la P217. Mais c'est vrai que ce serait bien d'avoir plusieurs LMP2.
Oui la Lmp2 Dallara sans irai,g est arrivée il y a ,à peine 2 ans mais en vrai la Lmp2 Oreca lui est bien supérieure 👍🏻👍🏻
Aplushhsss
J'ai comme l'impression que je vais économiser 15 balles.
Avec un max de voitures, ça va vite être le cirque, non ?
Oui d'où le Maximus Coliseum !
Le release notes de la mise à jour d'aujourd'hui
CitationAfficher plusiRACING UI:
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Profile
- Dramatically improved and expanded the format, information, and details that can be found about your License Classes, SR, MPR status, and seasonal promotion status.
- This should now be a one-stop-shop for helping you determine everything you might need to know about your License Classes, including:
- - - Where you stand in the current season.
- - - What will happen to your licenses at the end of the season if nothing changes.
- - - If you’ve already received a Fast Track Promotion or Reckless Driver Demotion.
- - - What you can do to continue improving your License Classes before the end of the season.
Up Next
- Fixed an issue where Favorited Cars, Tracks, and Series were not getting properly reflected when applying filters to view the Favorited selections.
Official Series
- Resolved an issue in the Series Season schedule where selecting a car from the Car Selection dropdown was causing some images from the schedule to appear over the dropdown selections.
Team Racing
- Added an additional tooltip to the Team Driver Registration table that displays to the user that all available team drivers have been added. This is specifically to handle the default Team case of a single driver on a default team.
Heat Racing
- Resolved an issue where Warm Up time for a Heat Race could not be set to 0.
Create a Race
- Resolved an issue where the default value of the Weight Penalty within the Car Settings popover was incorrect.
AI Racing
- Fixed an issue where the Go To Store button was appearing in AI Single Race without having any content selected.
Paint Shop
- An informative message has been added to the “Model Options” area for vehicles that do not allow custom paint scheme files.
SIMULATION:
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Graphics
- NVIDIA Reflex support has been enabled.
- - - When enabled in the Graphics options (on the top right), and when the Simulator is GPU-bound, this option reduces Simulator to render latency by enabling low latency mode in the device driver. When enabled with “boost mode” it also keeps the GPU clock rate higher when the Simulator is CPU-bound, which can help a little bit too. Enabling NVIDIA Reflex in the Graphics Options can help reduce this latency, mainly when the Simulator is GPU-bound. When CPU-bound, there is not much Reflex can do.
- An additional graphics-related system meter, named "T" has been added to the user interface.
- - - The T-Meter measures the total frame time from when the renderer started generating the frame until the GPU completed drawing it. It is not the same as the R + G timer, because the CPU queues frames to the GPU and they can pile up, also the GPU is running in parallel with the CPU.
- - - The maximum pre-rendered frame widgets are hidden when Reflex is enabled, since it takes over and keeps it near zero.
- The NVIDIA Reflex option is disabled by default if the GPU/driver does not support it.
Spotter
- A new setting, “[SPCC] textDurationFactor=1” has been added to the app.ini file.
- - - This value is the multiple for the length of time spotter text messages are displayed on the screen (ie: a value of 2 leaves spotter messages on the screen twice as long as the default value of 1).
TrueForce
- TrueForce support has been temporarily disabled while we await a patch to GHUB.
- - - This was done because TrueForce being enabled will cause the Simulator to fail to close properly.
- - - All Logitech G923 users will need to recalibrate their steering.
- - - If desired, you can manually turn TrueForce support back on by manually editing the “app.ini” file and setting “[Force Feedback] trueForceEnabledForcedOff=1”.
- Reworked Logitech TrueForce support so users will no longer need to recalibrate after the system is enabled/disabled.
- - - That’s right! This is hopefully the last time you’ll be forced to recalibrate by an update!
CARS:
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Ferrari 488 GT3 Evo 2020
- Fixed an issue where the IMSA numbers were black instead of white.
Hyundai Elantra N TC
- Fix issue with this vehicle having a corrupt “yaml” telemetry string.
- Fixed a texture issue on the trunk area.
Mercedes-AMG GT3
- The occurrence frequency of ignition cut backfires has been reduced to a more realistic level.
NASCAR Cup Series Class Cars
- Drafting parameters have been updated.
NASCAR Next Gen Class Cars
- Drafting parameters have been updated.
- Vehicle parameters have been updated slightly to satisfy the latest NASCAR rules packages.
- Car specs have been updated based on the latest information from NASCAR. This includes utilizing low downforce and 670 horsepower configurations at all tracks besides Super Speedways.
- Fixed an issue with a cyclic modulation in the engine sounds for high RPM.
- iRacing setups have been updated.
Porsche 911 RSR
- Fixed an issue where the steering column was invisible when this vehicle was viewed in the Paint Shop.
SCCA Spec Racer Ford
- Brake bias adjustments are now allowed during Fixed Setup Sessions.
TRACKS:
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Charlotte Motor Speedway
- Fixed an issue with dark green grass edges.
Daytona International Speedway
- Fixed some issues where some off-track surface types were not set properly.
- (Road Course) - The time penalty for cutting the Bus Stop has been increased, and tire barriers have been deployed in defensive positions at the Bus Stop to prevent course cutting.
- (Road Course) - The sausage curb has been removed.
Los Angeles Memorial Coliseum
- NEW TRACK!
- The Los Angeles Memorial Coliseum, a short asphalt oval, is now available for purchase and racing!
- More than 100 years ago, one of the United States’ most iconic sporting venues was commissioned as a memorial to veterans of World War I. Since then, the Los Angeles Memorial Coliseum has hosted just about every event imaginable, from the Summer Olympics (three times as of 2028, which will become a record for any facility at that time) to the Super Bowl, and has served as the home stadium for numerous professional and college sports teams in football, baseball, soccer, and rugby. The stadium has even hosted dozens of major off-road motorsport events, with trucks and cars jumping in and out of the Coliseum entrance every lap.
- In 2022, NASCAR became the latest major league sport to join the venue’s legacy with the Busch Light Clash at the Coliseum. A quarter-mile circuit constructed within stadium walls will see the annual preseason all-star race of the NASCAR Cup Series leave Daytona for the first time. The track was designed and tested by iRacing in cooperation with NASCAR in advance of the unique event, with top real-world and sim racing pros all logging countless laps before both its release on iRacing and real-world debut. The change in venue also leads to a change in format, with qualifying heats to build the feature grid in a manner similar to a local short track race.
- Now’s your chance to take the wheel in a unique part of NASCAR history in one of America’s most iconic sporting venues. See if you’ve got what it takes to conquer the Coliseum quarter mile!
- Add the Los Angeles Memorial Coliseum to your iRacing landscape by purchasing it from the iRacing store here: https://members.iracing.com/membersite/mem…il.do?trkid=437
Nürburgring Combined
- The rolling start grid has been moved back to the gantry on the straight to mitigate issues with proper spacing on starts with multi-class Sessions.
Oran Park Raceway
- Fixed some issues with terrain planes sticking through some walls
La grosse mise à jour reste la suppression de la saucisse à la sortie du Bus Stop qui a dû ruiner plus d'une course
15 balle pour ca, serieux....
Je pense qu'on n'est pas la cible
pas une question de cible juste de bon sens, c'est pas fair qu'une piste de 600m faites en 1 semaine, soit vendue au meme prix qu'une piste de 6km qui aura surement mis des mois a etre faites.
Quelqu’un sait si ce fameux boudin est bien présent IRL ? Si oui, c’est donc normal de l’avoir sur iRacing, même s’il a ruiné beaucoup de course le week-end dernier !
Ce qui c'est passé.
Quand ils ont scannés, la saucisse etait la.
Entre temps avant les 24h, le circuit de daytona a viré la saucisse.
Et du coup c'etait trop tard pour iRacing de faire un patch juste avant les 24h de Daytona dans iRacing.