rF2 - Informations et Mises à jour officielles

  • et ton avis global ?? (j'ose demander vs feeling AC qui me correspond bien !)

    Ces deux jeux ne s'adressent pas forcément aux mêmes personnes je pense. Dans rF2, le moindre coup de volant provoque une réaction, aussi infime soit elle. Ce que ne reproduit pas AC qui me donne l'impression d'être "assisté". AC sera plus permissif contrairement à rF2 qui plus "brut". Si tu souhaites jouer sans trop t'investir, façon de parler, AC est plus fait pour toi. Si tu souhaites un peu pinailler avec les sensations qui vont avec, rF2 est plus fait pour toi ;)

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  • nouveau system de lighting ! et de shaders pour approcher un "photo rendering" mais encore 3 ou 4 mois à attendre

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    i5-11600K -RTX 3080 10GB - Oculus Rift S - Gametrix KW908 - CSL-DD - SFX100

  • Les images ingame sont à couper le souffle !

    Membre depuis 02/01/2007. Win 11 64 bits.I5 13600K. NVIDIA GF 2080ti 12gb. 2 x 16mb DDR5 . Simucube 2 Pro. Pimax 8k+. Heusinkveld Pro 3 pédales.

  • Ben oui où ça ?:B

    Core I5-12600K - ASUS Z690 - Sound BlasterX AE-5 Plus - RTX 3080 FE - 32Go RAM - Châssis Motedis X-Dream - Volant Thomconcept Simucube 1 small mige 130ST-M10010 (20 Nm) Biss-c - Samsung 32/9 G9 49" 5120x1440 - Bass-shakers - Heusinkveld Pédales Sim Ultimate+ - Heusinkveld Handbrake - Shifter Manu-Factory SSH14 - OSP Simpro Vocore 5"

    Mon cockpit     Mon SimXperience G-Belt      Mes Dash

  • Faut avoir facebook !vieillard !!!!

    Membre depuis 02/01/2007. Win 11 64 bits.I5 13600K. NVIDIA GF 2080ti 12gb. 2 x 16mb DDR5 . Simucube 2 Pro. Pimax 8k+. Heusinkveld Pro 3 pédales.

  • nouvel UI toujours en cours avec sortie à la fin de l'année

    c'est long car ils ne veulent pas seulement changer les couleurs et les menus, ils reprogramment certaines parties en html, celà permettra par exemple pour un coéquipier d'aller au garage pendant ton run pour modifier le setup de la voiture pour son run ! celà permettra des écrans déporté , des leaderboard etc ....

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    i5-11600K -RTX 3080 10GB - Oculus Rift S - Gametrix KW908 - CSL-DD - SFX100

  • Qu'ils prennent leur temps pour peaufiner !

    Membre depuis 02/01/2007. Win 11 64 bits.I5 13600K. NVIDIA GF 2080ti 12gb. 2 x 16mb DDR5 . Simucube 2 Pro. Pimax 8k+. Heusinkveld Pro 3 pédales.

  • Qu'ils prennent leur temps pour peaufiner !

    Ça, ils ne nous ont pas attendu pour le faire :hihihi:. Pour ceux qui n'ont pas suivi, la nouvelle interface a été annoncé au printemps 2017 pour une mise à disposition en septembre 2017. Pour le coup, j'espère qu'il y aura la gestion des futs de bières et des glaçons pour le pastaga :pp

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  • Bon, un concentré d'informations pour ceux qui ne comprennent pas l'anglais parlé comme moi.

    Au pire google trad' permet de comprendre au moins 90%.

    Pas le temps de faire une traduction désolé.

    Copié-collé mis en forme de quelques trucs trouvés sur le forum S397.

    Pas de moi, mais fiable.


    McLaren

    - M23

    - MP4/8

    - MP4/13

    - Well McLaren's come Monday

    - Good to see that the rF2 demo will be updated and include the McLaren/track combo for the 1st round of the McLaren Shadow competition starting Tuesday, allowing non-rF2 owners to enter the competition.

    - Nürburgring & Nords :

    * They said: same way to proceed as sebring, same quality, just much bigger.

    * Expected first quarter 2019 if I understood correctly.

    - The historical Nürburgring Südschleife has also been licensed but Marrs has asked the community whether to go down this route & if so to provide information about the track/layout members may have collected over the years.

    - Down-shift protection is a coming feature

    - All future rF2 content will be fully licensed content

    - Tatuus cars development :

    Graphics/Models around 50% & Physics around 75% progress

    - In cockpit dash features have been promised to be implemented (to an extent) : fluffy dices hang in mirrors

    - Next to the rF2 stand at Nurburgring is a Porsche 911 GT3 with a large monitor showing rF2 and a Porsche 911 GT3 car in the game.

    - Still developing graphics engine that has been going on for 4 months and are currently 50% through development (graphics and graphical improvements)

    - New lighting system (ambient lighting already implemented), so now working on new shaders

    - They have made new car shaders on the new lighting models (physical base rendering)

    currently car shaders have been done but now need to work on road, car and other material shaders

    - Shaders on different layers now possible (so now metallic and two-tone paint possible as well as different materials being able to be reflected correctly) : up to 6 different materials can now be represented on the car body creating diversity and realism of car representations

    - Night lighting adjustments being implemented too - with the new material system cars won't look so flat & night 'reflectivity' being looked at

    - No implementation of Nvidia's RTX at this stage of the products cycle

    - Bluish tint from rF2 will be gone

    - Rough reflections will be possible

    - UI & Competition System in HTML creates a host of (online) features and opportunities for leagues, for e.g., allowing another player to step in and change your settings, and you head out and try it at your end (a team experience)

    - Competition - there will be a match-making system. Scoring system. Different types of events. A system with a ladder of progression.

    Official races available every day. Will open it up for leagues.

    - A new collision system is not being considered

    - Overlays will be based on HTML and will arrive with the new UI (end of Q4 2018 - end of Q1 2019)

    - Shadow improvements are possible with new techniques & are looking at improving

    - Dynamic clouds can be tweaked to improve on what rf2, 'not a lot, but a bit better'

    - Dynamic track temperature will be implemented but have to make sure all content is playable as many mods have been made with one temperature for the tyre in mind.

    - Once real data is received (in a few months) from wet racing from one of the teams, wet grip will be adjusted.

    - Zandvoort will be released this week with all layouts, night lighting, rain effects - so a 1.0 release

    - Live weather will be implemented