• La bonne nouvelle, c'est que s'ils ont besoin de tout ça, c'est qu'ils doivent enfin savoir sur quoi ils partent :) , par contre s'il ont besoin de tout ça, c'est que ya encore du boulot, faut pas attendre ça pour demain :timide: ...

    En attendant ça permet d'apprécier ce dont on dispose ailleurs :) c'est pas si mal que les "bons" jeux soient un peu décalés entre eux, ça évite qu'ils ne se marchent dessus ...

  • Je me souviens plus qui mais par contre je me souviens d'une demande d'avoir les sons externes qui jouent sur la vue cockpit.

    Figurez-vous qu'on vient de decouvrir avec vassalfada que c'etait possible via une edition d'un fichier .xml.

    \Game\gamedata\Cars\Voiture\Cameras\cockpit_driver_view.xml

    Il suffit d'ajouter " <soundType type="size_t">0</soundType> "

    entre ces deux lignes, comme ceci:

    <DocumentName>

    <soundType type="size_t">0</soundType>

    <tools__PivotCameraDescriptor ID="cameras/cockpit_driver_view">

    437.png

  • Ton message m'a fait regarder les commentaires de sa vidéo sur youtube, et il est catégorique que sur cette voiture en tous cas les sons d'iracing sont nettement supérieurs. Sur ce point précis, au moins nous voilà fixé (parce qu'on a pu voir quelques débats aussi houleux que non constructifs, où personne ne voulait modifier sa position).

    Et c'est clair que ces sons sont à refaire dans R3E, mais pour l'instant je ne peux pas y toucher tant qu'on a pas pu réenregistrer l'auto.

    Déjà que j'ai raté une opportunité de capturer à nouveau la GT3R à Albi en février (l'alerte MP du forum n'a pas fonctionné), j'espère que j'aurai plus de chance avec la Cup, mais bon y a pas de raison, je suis sûr que le son de ces deux Porsche sera bientôt au niveau des autres voitures. :oui:


    Sinon en attendant, vous aurez bientôt le son d'une Porsche plus prestigieuse, mais seulement le son. Comprenne qui pourra :B

    Message modifié 1 fois, dernière modification par vassalfada (9 mars 2018 à 14:40).

    • Official Post

    Ayé c'est sorti, j'ai lu que la première ligne pour l'instant et ça m'interpelle, surtout après ce que j'ai dit hier sur l'input lag.

    Citation

    Game:

    • Added support for Thrustmaster TS PC Racer in “Advanced Mode”
    • Added support for colored rev LED’s on Fanatec CSL Steering wheel P1 (Xbox & PS4)
    • Game now properly clears the digits shown on the display of Fanatec rims upon closing.
    • Turned off Fanatec’s built-in auto-centering of the wheel.
    • Increased the default steering lock for gamepad users to 13 after feedback that 8 was too low.
    • Cut penalties are now decided by the game when the car has rejoined the track at racing speed, preventing cases where a penalty could sometimes be handed out to a car in an unfair manner.
    • Fixed incident reporting in Multiplayer results that would list all incidents in one and unique lap.
    • Fixed a case where a player could sometimes be handed a penalty upon spawning on the grid for the race start.
    • Fixed a case where "DRS Activated" HUD message could remain stuck on screen when manually shutting DRS off.
    • Fixed a case where player was unable to repair a broken front wing in Formula X-17, US or 2.
    • Fixed a timing issue on tracks like Nordschleife VLN / 24H that would occur when player did an outlap after pitting.
    • AI - Improved fuel calculations for pitstop decisions
    • AI - Improved tyre wear calculations for pit decisions
    • AI - Fixed a wrong AI behavior where it would fail to brake when caught out of fuel
    • AI - Further improvements to their behaviour when cars are on different lines.
    • AI - Improved pitlane entering behaviour on tracks such as Silverstone where AI could be sometimes seen braking in the middle of the track to make it into the pitlane entrance.
    • AI - Various DRS and Push to Pass logic improvements
    • AI - Fixed a case where, on track layouts like Nordschleife VLN, AI could sometimes be seen having trouble avoiding cars coming out of pitlane.
    • AI - Fixed a case where, in a replay, the data display in the cockpit camera would not match what the AI is doing.
    • AI - Fixed so refueling is always allowed in practice / qualifying, no matter the car class, preventing AI’s of classes like DTM being caught running out of fuel on longer sessions
    • AI - Allowed AI to enter pitlane through any entrance if more than one exists (i.e. - VLN / 24H Nordschleife)
    • Reduced the dropping / bouncing that could occur when car is spawning on track
    • Triple Screen - Improvement to the balance between clipping through objects close to camera and flickering of distant textures.
    • VR - Fixed a case where shadows would not render within a certain perimeter around the player.
    • VR - Fixed some window textures not showing transparency when they should
    • VR - Race ending phase no longer shows a moving TV camera
    • Massive update to french localization in both game and portal sides.


    Sound, Physics & AI:

    • Audi V8 DTM ‘92 - Fixed an issue with rate at which the tires were getting worn
    • BMW M1 Procar - Adjusted AI braking distances
    • Group 5 cars - Adjusted AI braking distances
    • GTO cars - Adjusted AI braking distances
    • Formula RaceRoom X-17 - Fixed engine that could easily overheat and take damage.
    • Formula RaceRoom 2 - Improved AI’s respect for opponents.
    • GTR 3 cars - Fixed engine temperature and damage from overheating. Reduced fuel usage.
    • Porsche 911 GT3 R - Adjusted placement of hood camera in triple screen
    • WTCC 2013, 2014, 2015, 2016 & 2017 - Reduced fuel usage
    • Laguna Seca - Fixed AI cutting through the sand when exiting the pitlane through the turn 1 road.
    • Lausitzring GP - Fixed AI that was always a bit slow on the newly added GP layout
    • Macau - Improved speed at which AI enters pitlane.
    • Road America - Moved starting position for leaderboard challenges further towards the S/F line to avoid getting next lap invalidated when doing a mistake in turn 12.
    • Zandvoort - Improvements to cut rules to prevent getting penalties when exiting pitlane and rejoining track in a wild fashion.

    Et le circuit Zhuhai qui n'est pas listé ici.

    https://forum.sector3studios.com/index.php?thre…released.10489/