AMS - Discussions générales

  • Le forum sre semble indiquer 2019 avec une bêta en 2018

    À confirmer

    Core I5-12600K - ASUS Z690 - Sound BlasterX AE-5 Plus - RTX 3080 FE - 32Go RAM - Châssis Motedis X-Dream - Volant Thomconcept Simucube 1 small mige 130ST-M10010 (20 Nm) Biss-c - Samsung 32/9 G9 49" 5120x1440 - Bass-shakers - Heusinkveld Pédales Sim Ultimate+ - Heusinkveld Handbrake - Shifter Manu-Factory SSH14 - OSP Simpro Vocore 5"

    Mon cockpit     Mon SimXperience G-Belt      Mes Dash

  • C'est ce que je crois comprendre aussi ..

    Membre depuis le 10/10/2012

    Volant RFR Wheel VSD, Simu 2 dof scn5 Prosimu, Pédalier home made OBP, / Valve Index / Triple 32"

    Win10, I7 8700k, Gigabyte 3080 OC

  • ouep d'accord avec toi concernant l'absence de mail et d'info de la part de reiza ! j'ai crowfoundé en esperant rouler sur la suite d'AMS ... pas grave pour le moment y a de quoi faire avec RRRE / AC et rf2

  • Le seul crowdfunding auquel j'ai participé avant le titre de reiza, j'ai reçu le truc avec 2 ans de retard par rapport à la date annoncée...

    Since 23-08-06

  • Je suis vraiment dégoûté de ne plus pouvoir jouer à AMS, j'adorais ce jeu sous le nom de GSC puis AMS , mais je ne joue plus qu'en vr, je n'ai d'ailleurs plus rien pour jouer sur écran, vraiment dommage qu'il ne soit pas compatible :timide:

    Et quand est il du prochain titre ? J'avais participé à leur campagne, je crois que j'avais du coup un accès pour leur prochain jeux. Quelqu'un a des news ?

    Pareil pour moi mais pas pour les mêmes raisons . Depuis 2 mois j'ai de grosse chutes de fps avec ce jeu que je n'ai pas réussi à résoudre :nerf:

  • Pareil pour moi et ce depuis un certains temps :dingue: impossible de résoudre le probléme par contre

    aucun probléme sur la version béta :LOL:

    J'ai réinstaller le jeu début janvier impossible de configurer mon T300 :dingue:

    :euh2:ça sent la naphtaline:eclipse:

    :hihihi:

    1048230_1600x450.webp

    • Official Post

    Désolé, je ne passe plus trop ici faute de temps, juste pour vous dire que je n'en sais pas plus malheureusement et je suis déçu moi aussi tout comme vous, mais les championnats que nous faisons à la SRE me comble de bonheur en attendant.

    Pat qui pourrait nous en dire plus a des soucis "perso" qui le privent de beaucoup de choses en ce moment.

    Des que les infos tomberont je passerai vous en dire plus, promis!

    Gardez espoir en attendant, Reiza ne nous jamais déçu !

  • tiens, moi aussi j'avais crowdfunder.....:boude:

    55167.png

    Windows 11 64 , I5 12600k , Nvidia RTX 3080 TI , ddr5 32go

    Fanatec CSL dd, Fanatec clubsport v3, volant usb Polsimer FN74 via émulateur SRM

    Sur RacingFR.com : Membre depuis le 24/09/2004

    • Official Post

    Build v1.5.05

    Comprehensive Revision of AI Code resulting in better racing abilities throughout

    AI are now also restricted by limited tire sets setting (along with some basic strategical decisions)

    Fixed a CTD at track load if no sound card was found

    Fixed Turbo Data not getting reset for AI when loading a new vehicle (could lead to AIs running out of fuel)

    Increased and added ability to customize number of entries shown on Standings TV Display via customingamelayout.INI

    Added repair existing damage to escape to pits rules (Semi Realistic and up)

    Added restoring of Tow to Garage value when rejoining an online game

    Adjusted Driver Labels to only show a users RaceRank score online if they have a score (higher than 0)

    Fixed an issue where font shadows bleed through when text is fading out (Driver Labels)

    Added UI option to completely disable XInput detection

    Reduced size of final cut track warning message as it overran the TV Overlay background.

    Fixed an issue where a users PB lap times were registered as the fastest overall lap in a race online

    Fixed wheel rotation not being locked on external / non cockpit cameras (when driver is visible)

    Some minor optimizations to audio code

    Kick both users if two join with the same steam id on a RaceRank server

    Added a reason digit when users are kicked from a RaceRank server

    Adjusted AI brake usage

    Updated AI Aggression scalars for all cars to a more consistent baseline

    Interlagos: Updated 2017 version to include latest Cafe chicane layout, curb design & other cosmetic updates

    Hockenheim: Removed dust from road on the left entering stadium section

    F-V10: full team names to avoid mixing up in all cars / tracks; Increased downshift protection to avoid engine blow-ups

    AJR: Bumped up Judd V10 engine blowup threasholds to fix excessive failures

    FTruck: Fixed adjustable boost innacurately allowed in FC Truck

    MCR200: Moved default brake bias slightly forward


    Build v1.5.08

    Added Drift Series game mode

    Added Super F-Dirt series

    Added Buskerud Ice, Mendig Drift, Foz Tarmac track layouts

    Fixed a limitation that would allow players to reset tire set data leaving & rejoining the server in a multiplayer session

    Fixed an issue with AI lifting off when passing at the start finish line

    Added HDV Param AIPassLatScalar - This is how much extra space a car leaves to pass when overtaking when they have 0% aggression (default is 2 meters plus a base 0.5m)

    Added HDV Param AIForcePassCarLength - This is the distance in car lengths behind the car ahead that the AI will greatly increase their likelyhood to attempt a pass. Default is 0.6, higher, 1.0 or so recommended for slower cars

    Fixed various Z-fighting & other graphical glitches at Montreal, Adelaide, Brasilia, Buenos Aires, Brands Hatch

    Bumped up default night brightness for slightly better night time visibility

    Set default fuel load for all cars to half tank capacity

    Updated AJR, F-Vintage, F-Dirt realfeel values

    Ibarra: Slightly improved AI performance in both layouts

    Caterham: Reduced team names

    SuperV8: Talent files typo fixes

    TC Classics: Adjusted clutch torque to avoid slipping on some cars; Fixed engines with wrong sound emission positions; AI tweaks; Fixed typo on Fusca 04 team


    Build v1.5.09

    Added Kansai, Jacarepagua Drift track layouts

    Added Drift scoring to Drift Mode (WIP)

    Updated Drift physics & added V6 Turbo engine to Montana

    Fixed various Z-fighting & other graphical glitches at Cadwell, Imola, Guapore, Curitiba, Caruaru, Campo Grande, COrdoba, Goiania, Jacarepagua, Johannesburg, Kansai, SAnta Cruz, Taruma, VelociTtá

    Adjusted aero effects on wake for F-V12, F-V10, F-Reiza, F-Extreme

    F-Ultimate: HALO is now skinnable

    Montana: Small tire model adjustment


    Build v1.5.1

    Added F-Ultimate 2018 series

    Fine tuned Drift scoring system

    Improved issue with AI backing off from passes across S/F line

    Added remaining teams & driver names to Drift series

    Imola: Improved curb & astroturf textures of 2016 layout

    FTruck: Adjusted fuel estimation on FC model

  • Salut,

    Pour ceux qui ne connaissent pas ce simu (comme moi d'ailleurs), j'ai trouvé une clé à moindre frais.

    https://www.pandikey.com/fr/jeux-video/…omobilista_1377

    Une nouvelle découverte, et encore beaucoup d'heures en perspectives.

    J'ai lu que le point faible est IA , quel est votre avis, vu les dernières maj ?

    CPU 8700k 4.5 -GPU RTX 2080- Ram 32 Go - Direct Drive : Simucube 2 Sport - Volant Simart à fil - box button- 1- Samsung 32' -2K - 1- Samsung 32' 1920*1080 - Stand cockpit : en profilé Alu - version Racing-Flight - Pédalier : Fanatec ClubSport V3.

  • Très bonne simu, l'un des meilleur ffb et physique dans une simu auto de course, presque à égalité avec rfactor2 (rfactor2, mais c'est subjectif, est pour moi un peu au dessus.)

    razen 5 2600X 6 coeurs 3,6Ghz - RTX 4060 8Go - 16 Go de Ram - 2 écrans 24 pouces (60 hertz) en 3840x1080 pixels - Win 10 home

    T300RS GT Edition - boite de vitesse du G25 - T3PA

    683.png