T'es quand même relié à un câble Mais 5 m au lieu de 4 sur le Rift S, et l'avantage de ne plus devoir être orienté vers les capteurs
Oui mais il sera certainement possible de mettre une rallonge (enfin 2..) et surtout plus besoin de caméra!
T'es quand même relié à un câble Mais 5 m au lieu de 4 sur le Rift S, et l'avantage de ne plus devoir être orienté vers les capteurs
Oui mais il sera certainement possible de mettre une rallonge (enfin 2..) et surtout plus besoin de caméra!
Attention les gars avec ces vidéo a chaque nouveau casque on y a le droit a chaque fois c'est sensé tout écrasé et au final une fois le casque sur la tête il y a toujours un truc qui va pas
Le rift S n'a pas été annoncé comme écrasant tout (au contraire même) Perso je l'achète en connaissance de cause, en grande partie pour combler les défaut du rift, sachant que ce dernier m'était déjà satisfaisant dans l'ensemble. Mais je ne cherche pas la révolution. Et effectivement, la majorité des casque annoncés comme étant révolutionnaires se sont souvent montré décevants (parce que faut aussi apprendre à lire la fiche technique d'un casque avant de s’enthousiasmer)
Oui c'est sûr de toute façon il n'y a qu'une fois qu'on l'aura sur le nez pendant une bonne session qu'on voit ce que ça va donner
La version "S" semble avoir une belle amélioration sur le netteté des pixels, si ça se confirme je risque de craquer aussi...
Comparatif entre le Rift s le vive pro et le valve index
https://www.realite-virtuelle.com/vvalve-index-r…-pro-comparatif
En gros, si tu peux te permettre de mettre 1000 balles dans un casque vr et 1000 balles dans la carte graphique pour le faire tourner, tu prend le valve index, supérieur techniquement.
Sinon si t'as un PC pas dégueu avec une CG "d'ancienne" génération et "seulement" 450 balles a mettre dans un casque, tu files vers le Rift S (si ton ipd n'est pas trop éloigné des 64mm)
Comparatif entre le Rift s le vive pro et le valve index
https://www.realite-virtuelle.com/vvalve-index-r…-pro-comparatif
En gros, si tu peux te permettre de mettre 1000 balles dans un casque vr et 1000 balles dans la carte graphique pour le faire tourner, tu prend le valve index, supérieur techniquement.
Sinon si t'as un PC pas dégueu avec une CG "d'ancienne" génération et "seulement" 450 balles a mettre dans un casque, tu files vers le Rift S (si ton ipd n'est pas trop éloigné des 64mm)
Wow wow wow , doucement
PERSONNE a recut de Valve index, donc leur comparo ce fait UNIQUEMENT sur les chiffres, donc pour moi ca n'a absolument AUCUNE valeur.
Et pourtant je suis tres interessé par le Valve Index ,et cet article dit que c'est le meilleur ( en simplifiant ).
Mais tant que tu n'as pas posé le casque sur la tête dans un jeu, ton avis ( de l'article ) ne veut RIEN dire. C'est juste des suppositions.
Oui oui, ça reste théorique effectivement.
Après il me semble que certains ont déjà pu mettre la main sur l'index, et de mémoire leur avis semblaient correspondre a cet article
J'ai lu une review sur les forums iRacing d'un gars, sont pote travaille chez Valve, il a pu essayer le casque sur iRacing chez son pote.
Je copie ici pour ceux qui ont pas iRacing
court resumé
Haut taux de refresh ( 120hz ) : pas pu essayer car les drivers NVidia gère pas encore.
Résolution : c'est tres bon, gros sweet spot, peu regarder de partout sans bouger la tete ca reste net. Clareté meilleur que les autres casque qu il a ( Rift/Vive ), mais moins bien que son Pimax 5K. Pas de SDE.
FOV : mieux que Rift mais pas flagrant.
CitationAfficher plusJust for some context, I have been using my original Oculus Rift with iRacing for a couple years and have done over a thousand races with it. We also own a regular Vive which I have used for iRacing but have preferred the Rift for the way it fits on my head. I've also kickstarted the Fove headset, auditioned the Odyssey+ and used Vive Pros (but I don't own one). In March I got my Pimax 5K+ and have been using that a lot since then.
High Refresh Rate
I want to say right up front that all the stuff we played with was at 90Hz. In the SteamVR settings on the Video tab there was a message saying something to the effect of "There are higher frequency refresh rates supported by your HMD but they are not enabled in your graphics driver". We did update the GeForce drivers to the current ones from Nvidia, but that didn't change the SteamVR message. We went through all the pages in the GeForce graphics control panel and couldn't find anything to enable or change for the HMD. I know its disappointing, I was disappointed and sad that we couldn't try stuff at 120Hz. I do believe it works and maybe there is a beta or hot fix driver that would have the support, but we couldn't find it easily. Googling didn't help since nobody has these yet...
Resolution and Displays
It looks good, very good - particularly in terms of edge to edge focus. I'm accustomed to having to move my head to look directly at gauges and black boxes to be able to read them clearly, but with the Index it seemed like I could just look around the scene and keep my head stationary and still see things clearly that are blurry on other headsets. It is still a digital display and I can see pixel structure, but I would say its better in terms of the pixels blending into each other than the Pimax and lack of screen door. I haven't spent enough time with WMR/Vive-Pro to say with certainty that its the best, but I think the combination of the lenses, edge to edge focus and and sub-pixel structure looks really really good.
FOV
I was honestly hoping for more. Maybe I've been spoiled by the Pimax and if I had come directly from the CV1 it would have seemed like a better bump, but it looked to me like it was comparable with the other first gen headsets. It also has something that I noticed from the Rift S that when I look straight ahead I perceive the flat vertical edge off to the sides in my peripheral vision. But when I look over to that edge with my eyes, I don't see the same flat edge (its round to the edge of the lens). I think this must be an aspect of pupil swim, where what you see when your eye is looking straight ahead shifts as your eyeball rotates to the side? I did experiment with moving the display forward/backward and you see the most when its as close to your eyes as possible, but that's also where I see the edge artifacts the most. So I would say its probably marginally better than 1st gen headsets but not a big step or anything that puts it in league with the Pimax for FOV.
Audio
The speakers were good, but I'm not sure I like the off ear design. The sound was rich and it did drown out other noises from the room, but I think you could still hear things going on (like my 12 year old playing Fortnite on the other side of my studio while I'm racing). They were certainly better sounding than the audio from the Rift S headstrap and maybe if you dont have other sounds around you they would be fine and perhaps even more immersive in terms of not having he obvious physical sensation of wearing headphones? For things like Beat Saber the frequency range seemed totally fine in terms of bass response as well as highs. My only personal concern is whether I'd be distracted by other things happening in the real world around me while racing.
Tracking and Controllers
No problems. My friend had three lighthouse 2.0 stations set up around his room and the tracking for the headset and the controllers was fine.
IPD
The physical IPD adjustment goes all the way down to 58mm and even that close nothing hit my nose or made it uncomfortable. This is a huge thing for me as my IPD is very narrow and I always have to dial whatever adjustment there is all the way down. With my Pimax I can get it down to 59mm and then use -0.5 on the software and that seems good - but the lenses did hit my nose with the stock facial interface. I've been able to get it more comfortable with a few extra strips of velcro and a VR Cover. On the Index, that is not a problem and it was comfortable the way it comes. I'm very glad there is a physical IPD adjustment.
Headstrap and Comfort
It felt fine, well balanced and had all the adjustments you would want. The headstrap has a dial to tighten and it stayed put when I got it where I wanted it. You can change the angle of the HMD on your face. Moving the lens thing in/out may be important if you need to wear glasses with it, but I think most people will want it as close as possible. Overall, I'd say it was very good in terms of how it felt to wear. The build quality seems very high (particularly compared to the Pimax) and for people sensitive to having something that is just obviously well designed, the Index seems to be about as good as it gets.
Cord
The cord is there. For a seated experience like sim racing, I dont think its an issue at all. In fact, for iRacing I would prefer the quality and reliability of a tethered VR setup and not suffer the risk of battery, disconnect, or visual artifacts from a wireless solution. But for room scale games, it is obvious and I expect people in my house are going to balk at it a little since they have gotten used to the wireless adapter on our OG Vive. The cords also go directly to the PC without a link box, which I actually see as a bad thing. For the Vive Pro people have had success doing long distance (10M) cable extensions. But the Index (and Pimax) expect to plug directly into the PC and at least with the Pimax I have been unable to find anything that works reliably for DisplayPort beyond 4.5M. And trust me, I've tried pretty much everything I could get my hands on.
iRacing
My friend does not have a rig, but we were able to setup and run iRacing and watch replays to get a sense of performance. I'm sad we were unable to try it at 120Hz as that is a key feature for the headset. Running at 90Hz, it seemed like he was getting pretty solid performance considering his PC is not a beast. His GPU was a 1080Ti and I dont remember which CPU he has specifically, but it was some i7 and I think TaskManager was reporting it as 3.8Ghz. Just out of the box with a fresh iRacing install I turned up most of the normal options and ran with 100% in SteamVR with no changes to the iRaicng Resolution Scale Percentage and it kept 90Hz. When I turned on self shadowing it wasn't able to keep up, but that wasn't a big surprise. But from my recent experience with the Pimax range of resolutions, I would say that the performance seemed as good or better pushing a whole lot of pixels. But it would have been much more interesting to see if I could have gotten that system to run at 120Hz or see how far back we would have to turn the options and resolution to make it work...
As it was, watching replays at 90Hz the iRacing experience was fine. Especially being able to see the whole image clearly and glance down or over to see gauges and stuff in the cockpit clearly.
Une seule base suffit pour le Pimax et Index ?
Car ne jouant qu'au simracing en VR, avoir 2 contrôleurs et 2 bases ne semble pas nécessaire. Et fait diminuer le prix.
Car mon choix risque de s'orienter vers un des trois casque suivant : Pimax 5K+, Valve Index ou HP ReverB.
pour joueur uniquement dans un cockpit j'ai lu que 1 seul base v1 suffit. pas besoin de controller.
déjà ça. permet de diminuer le prix. Car l'Index seul revient à 539€. Alors que le Pimax reviens à 700$. Les deux sans FDP.
Essayer de trouver une base v1 en occas pour voir le prix.
Ca limite pas mal le prix effectivement.
Perso même si a la base je ne m'en servait que pour le simracing, j'ai pris goût aux "vrais" jeux VR avec contrôleur et j'aurai du mal à m'en passer, même si ça représente un faible taux d'utilisation
J'ai jamais réellement essayé de jeu VR hors simu. 2/3 jeux vite fait pour voir. Mais la place de dispo pour les jeux VR hors simu je l'ai pas. La pièce n'est pas assez grande pour contenir le simu, le bureau, l'imprimante 3D.
Du coup je préfère pas acheter 2 bases et 2 contrôleur pour juste faire quelque rare fois des jeux VR en étant "castré" par la place disponible.
Puis les sous économisé iront dans la cagnotte "DD".
Les bases HTC v1 tu peux en trouver pour un peu moins de 100€ sur ebay. C'est ce que j'ai fait.
Je crois que je vais suivre cette voie également en cherchant une base V1 et commander un index seul quand il sera sortie.
Attendeze le Hp rever et son concurrent Acer qui ont l'air prometteur...
Oui on a encore le temps, le Valve index sort que fin août.
Attendeze le Hp rever et son concurrent Acer qui ont l'air prometteur...
Tout à fait. Le HP à pour le moment ma préférence, car le moins chère des 3, et complet pour le prix. Mais sont lancement semble chaotique. Déjà 2 report et pas d'info supplémentaire depuis.
Mais les premiers retours semble très prometteur.
Le Acer, pas de nouvelles depuis un moment.
Le pimax reste le plus chère, mais offre un grand FOV comparé à la concurrence. Même si je trouve pas le FOV de mon casque actuel trop étroit malgré sa petite taille.
Donc attendre encore la disponibilité de tout les casque reste la meilleure solution. Fini les achats à paiement immédiat et livraison sous x mois.
... Donc attendre encore la disponibilité de tout les casque reste la meilleure solution. Fini les achats à paiement immédiat et livraison sous x mois.
Je plussoie ! Pour ma part, je vais patiemment attendre la période des fêtes pour me faire un nouveau cadeau de Noël. De plus, il devrait y avoir des rabais quelconques et mon achat sera beaucoup plus réfléchi d'ici là ...