ACC - Mises à jour

  • Voilà le changelog de la V1.0.6 :


    GENERAL:
    - Fixed a potential crash when resuming career and championship.
    - Added first implementation of blue flags during qualifications.
    - Tweaked MP highlights to avoid unnecessary out-of-track highlights.

    GAMEPLAY:
    - Sprint Race driver assignment now matches real-life rules. (Drivers are designated to Q1, Q2, R1, and R2 based on license).

    UI:
    - Added chat window on Multiplayer menu screens.
    - Fixed a bug where the player could remain stuck in the podium animation sequence when using VR.
    - Fixed wrong default tyre set when opening MFD pitstop page without going to setup before the session.
    - Fixed MFD not updating in non-interactive phases.
    - Removed engine repair option from MFD.
    - Relocated "lock to horizon" setting from video settings to view/camera settings page.
    - Now possible to save driver profile with a blank nickname.
    - All setup strategies start from 0 litres of fuel instead of 2.
    - MFD now correctly shows 0 fuel to add from pit strategy.
    - Player now receives alert of pitlane speeding in real time, not at the end of the pitlane.
    - Disabled an obsolete PP effect that resulted in heavy GPU load in the user interface with ultra-high resolutions.
    - Pit window message now includes a timer with time left until it closes.

    AUDIO:
    - Reworked audio bank loading logic.
    - Reworked pitlane audio listener priority.
    - Improved exterior and blow-off valve sounds for Ferrari 488 GT3
    - Volume level minor tweaks

    RATING & MULTIPLAYER:
    - Server admins can assign a free formation lap (without limiter) via /manual start during the wait time.
    - Private servers can set up a full formation lap via "shortFormationLap": 0 in the settings.json.
    - "Setup" cannot be selected as Spectator.
    - Fixed Pit MFD page not always visible in driver swap scenarios.
    - Improved timing accuracy in driver swap scenarios.
    - Session overtime will now be skipped in more clever ways.
    - Fixed HUD disappearing under certain circumstances.

    PHYSICS:
    - Fixed Mercedes-AMG GT3 excessive fuel consumption.
    - Fixed setup UI showing excessive blistering and graining values.
    - Fixed aggressive setup selection for Porsche GT3 at Nurburgring.
    - Fixed Mercedes GT3 brands hatch aggressive setup TC, ABS and ECU values.
    - Bentley 2018 ECU is not zero-based (starts from 1).
    - Porsche 991 GT3 R ECU maps between wet and aggressive setup corrected (now inverted).

  • Voilà le changelog de la V1.0.6 :


    GÉNÉRAL:

    - Correction d'un crash potentiel lors de la reprise de la carrière et du championnat.

    - Ajout de la première mise en œuvre des drapeaux bleus lors des qualifications.

    - Mise au point de MP surlignés pour éviter les surlignages inutiles.

    JEU DE JEU:

    - L'affectation du pilote Sprint Race correspond maintenant aux règles de la vie réelle. (Les pilotes sont désignés comme Q1, Q2, R1 et R2 en fonction de la licence).

    Interface utilisateur:

    - Ajout d'une fenêtre de discussion sur les écrans de menu multijoueur.

    - Correction d'un bug qui empêchait le joueur de rester bloqué dans la séquence d'animation du podium lorsqu'il utilisait la réalité virtuelle.

    - Correction du mauvais réglage du pneu par défaut lors de l’ouverture de la page d’arrêt MFD sans passer à la configuration avant la session.

    - Correction du MFD non mis à jour dans les phases non interactives.

    - Suppression de l'option de réparation du moteur du MFD.

    - Déplacement du paramètre "verrouiller à l'horizon" des paramètres vidéo à la page de visualisation / paramètres de la caméra.

    - Il est maintenant possible de sauvegarder le profil du pilote avec un pseudo vide.

    - Toutes les stratégies de configuration partent de 0 litre de carburant au lieu de 2.

    - Le MFD affiche désormais correctement 0 carburant à ajouter à partir de la stratégie de puits.

    - Le joueur est maintenant alerté de la vitesse de la voie des stands en temps réel, et non à la fin de celle-ci.

    - Désactivation d'un effet PP obsolète qui entraînait une charge de GPU importante dans l'interface utilisateur avec des résolutions très élevées.

    - Le message de la fenêtre Pit contient désormais une minuterie avec le temps restant jusqu'à sa fermeture.

    AUDIO:

    - Nouvelle logique de chargement de banque audio.

    - Priorité d'auditeur d'audio retravaillée.

    - Amélioration des sons extérieurs et des soupapes de décharge pour la Ferrari 488 GT3

    -

    Réglages mineurs au niveau du volume. RATING & MULTIJOUEUR:

    - Les administrateurs du serveur peuvent attribuer un temps de formation libre (sans limiteur) via / démarrage manuel pendant le temps d'attente.

    - Les serveurs privés peuvent configurer un tour de formation complet via "shortFormationLap": 0 dans le fichier settings.json.

    - "Configuration" ne peut pas être sélectionné en tant que spectateur.

    - Correction de la page MFD Pit pas toujours visible dans les scénarios d’échange de pilotes.

    - Amélioration de la précision de la synchronisation dans les scénarios d'échange de pilotes.

    - Les heures supplémentaires de la session seront désormais ignorées de manière plus intelligente.

    - Correction du HUD disparaissant dans certaines circonstances.

    PHYSIQUE:

    - Consommation de carburant excessive de Mercedes-AMG GT3 fixe.

    - Interface utilisateur de configuration fixe affichant des valeurs de formation de bulles et de grainage excessives.

    - Correction de la sélection de configuration agressive pour la Porsche GT3 au Nurburgring.

    - Les marques corrigées de Mercedes GT3 affichent des valeurs de configuration agressives en TC, ABS et ECU.

    - Le calculateur Bentley 2018 n'est pas basé sur zéro (commence à 1).

    - Le calculateur Porsche 991 GT3 R corrige (maintenant inversé) entre configuration humide et configuration agressive.


    :P

  • Changelog (très long) de la beta de V1.0.7 avec quelques changements très sympas :


    GENERAL:

    - CPU optimization on the game thread resulting in less CPU usage with AI.
    - Added all cars' locations to shared memory.
    - Added electronics channels to shared memory, in particular TC, TC Cut, ABS, fuel cons, engine map, exhaust temps, lights and wipers stages.
    - Added initial TrackIR plugin implementation.
    NOTE: a specific profile is required to be set up, please follow our forums for more information.

    GAMEPLAY:
    - Mid-session saving is re-enabled.
    - Added ability to save multiple games and load then individually.
    NOTE: Championship and Career can still only have a single saved instance.
    - Now save games correctly handle car damage.
    NOTE: it will only work with new saved games.
    - Fixed a bug where restarting the engine was not possible in certain cameras.
    - Fixed a bug with championship status when starting a new championship with another season in progress.
    - Fixed wrong blue flag when only one car remains on the track.
    - Reworked driver stint logic in Endurance game modes.
    - Added driving time limit per driver in Endurance game modes.
    - Added driver stint requirements per different Endurance modes as per real-life regualtions.
    - Improved AI strategy in stint-based game modes.

    AUDIO:
    - Disabled possibility to trigger the Helicam audio during intro sequence.
    - Stop&Go penalty engineer audio message.

    CONTROLLERS:
    - Mouse steering overhaul.
    - Steering linearity added to controller settings.
    - Race commands will not longer be intercepted for UI commands other than the directional pad (up, down, left and right).
    - Fixed clutch limit bug when using maximum deadzone.

    UI/HUD:
    - Added Save Game window in the main menu to load saved games.
    - Fixed chat window auto pop-in bug when receiving messages.
    - Electronics and pitstop MFD page made more compact.
    - HUD and car dash delta relinked to same source.
    - Adjusted button alignment in the Replay menu.
    - Fixed a bug where saving a setup with "/" in the file name would create a new folder.
    - Fixed a bug where controller input was lost on the leaderboard page of the career and championship.
    - Car previews now reliably load high-res textures in preview screens.
    - Small car previews now reliably load on the Special Event pages.
    - Added replay leaderboard and 'Toggle HUD' button in the replay HUD.
    - Removed redundant "Driver" button on Player page.
    - Updated UI background images and logos.
    - Championship end-page logic review.
    - Restyling of the championship and career pages.
    - Added option to scale race HUD widgets.
    NOTE: in this implementation it allows the player to resize the elements of the race HUD overall.
    - Added "Continue" button for championship weather page.
    - Added Save Replay and Save Highlights as configurable controls (the saving will have a 1-minute cooldown before allowing it again).
    - Replay HUD now allows camera cycling during free camera.
    - Disabled ideal line during replay.
    - More reliable 'stop the engine' message during pitstops.
    - Improved lapped information for realtime leaderboard when the cars are on the same lap.
    - Improved filter for gap information in the realtime leaderboard.
    - Added driver stint and remaining driving time information in the pit strategy page of the MFD.
    - MFD now displays mandatory pit stop requirements in relevant game modes on the pit strategy page.
    NOTE: it also displays whether the selected options meet the requirements and thus count towards a valid mandatory pit stop.
    NOTE: maximum driving time is the key information to follow in endurance races.
    - Added pit limiter popup display when entering the pit entry zone.
    - Added helicam and onboard cameras to the broadcasting app.

    GRAPHICS:
    - LOD adjustments on various models.
    - Wheel rim material adjustments for various cars.
    - Update to Black Falcon team liveries.
    - Potential fix for the random open-close car door animations during gameplay.
    - Fix for brake lights of hidden cars visible when limited opponents visibility is used.

    PHYSICS:
    - New 5 collision points tyre model. Tyres now "climb gradually" over kerbs, sausages, bumps both in lateral and longitudinal motion.
    Completely eliminates the "rail kerb" effect. Greatly improved behaviour over all kind of kerbs, improved precision, improved bumps absorption.
    - Tyre model improvements to better handle high load peak situations and high rolling resistance peaks.
    - Tyre model now simulates lowering of profile while the tyre flexes. Ride heights will be lower during turns.
    - Tweaks to tyre model rolling resistance model. (Fixed and speed sensitive RR variations).
    - New Traction Control operation. TC now simulates a two step operation, acting on the engine ignition timing (lowering power) and if that is not enough, cutting ignition all together as before.
    This permits the TC to have a smoother operation at the start of a slide, permitting the driver to use the slide to turn the car without extreme vibrations or engine cut.
    - New Traction Control logic. TC now takes into account the yaw acceleration, simulating gyroscope sensors as the real cars.
    As a result, even if the slide or slip of the tyres is not enough, a sudden yaw acceleration (a fast rotation of the car) will activate the TC to save the car from spinning. It also works intelligently so that it can check if the yaw rotation is under control by the driver, allow him to use the power at will.
    - Tweaks on the tyre pressure loss on rough surfaces (kerbs, off road etc).
    - Car collider tweaks for various models.
    - Fixed tyre core temps not properly saved and loaded.
    - Fixed incorrect tyre wear when restarting race after loading a saved game.
    - Tweaks to weather temperatures and sun phase.
    - Tweaks to water dissipation rates.
    - Fixed a setup bug with wet/dry setups on session changes.
    - Fixed bugs related to setup naming.
    - Fixed a bug with speed limiter status in neutral gear.

    MULTIPLAYER & RATINGS:
    - Automatic engines will start when the Pit Menu closes, so all engines should be on at the start of a formation lap.
    - Rejoining a server while disqualified is now detected in all situations, locking down the car in the pitlane (instead of doing so on the straight after the first lap).
    - "Speed up to 50kph" message will not trigger when starting in the pitlane.
    - Pit menu selections now are more adaptive, also removing the "Setup" button as spectator.
    - Entering an empty server as spectator will now properly start with the pitlane camera.
    - Slightly increased the ping limit for CP servers.
    - Fixed long formation lap to not allow waiting in the first sector. Doing so will ignore the first lap.
    - Added server health diagonistics, usable in the UI for further client updates and as admin command.
    - Added UI element (next to the tyre app) indicating server health stats, and colorful warnings for overloaded servers.
    - Replaced "result" json outputs by a new structure containing more information like track, session data, all laps and all penalties.
    - Json outputs now are also written when the session is advanced via /next command, or when the last player leaves and the server resets.
    - Fixed the "rain" and "ambient" conditions setting having little to no influence on the dynamic weather.
    - Reduced the rate of weather changes for high randomness settings.
    - Activated the entryList setting "defaultGridPosition", allowing to resume a race any time (any Q session will overwrite the positions, but P->R would not).
    - Added "dumpEntryList" flag, usable on non-public servers.
    It will save all connected cars and drivers to a entrylist.json when a Q session is finished.
    - Added admin command "/manual entrylist" to save an entrylist of the currently connected cars and drivers (on a non-public server).
    - Fixed total race time having an offset in result jsons.
    - Fixed playerIds not filled in the json results when defined by entry list.
    - Fixed car category not being configurable in every scenario (using the entry list).
    - Collisions during the race wait time won't affect the SA rating.
    - Removed randomization from "wrong tyre" warnings.

  • j'adore le 1er !

    après je me suis évanoui...


    ca télécharge en attendant que je reprenne mes esprits

  • Y'a le redimensionnement des éléments de HUD qui va intéresser du monde aussi.


    Et l'ajout des règles de temps de relais en endurance aussi ;)

  • Testé le nouveau modèle de pneus à 5 points de contact.


    C'est bon, on peut y aller à fond sur les vibreurs !

    560.png

  • bon c'est injouable pour moi

    ca freeze même en multi

    j'ai essayé 3 serveurs, cpu load high sur le widget et je n'étais pas le seul


    offline c'est guère mieux, bizarrement c'est online que c'est la cata

  • oui j'ai posté, j'aime pas trop tout le monde avait l'air content de se lancer dans un test et moi je dis que ca freeze...


    EDIT


    bon j'ai fait un check des fichiers steam et j'ai relancé une session multi

    cette fois ca marchait relativement bien, pas mieux que la 1.06 mais j'ai pu rouler enfin et effectivement le passage sur les vibreurs se fait plus "naturellement"


    j'ai toujours quelques cpu load high sur le nouveau widget (je devais avoir ca avant) mais j'ai remarqué que ca marchait mieux sans le hud à l'écran, comme si ca bouffait moins de ressources, je n'en suis pas sur ceci dit...

  • Cela faisait un bon moment que je n'avais pas tourné sur ACC, ce qui m'a évité plusieurs MAJ intermédiaires qui donnent moins l'impression que le jeu a progressé.

    Là direct la MAJ 1.07, c'est bien plus motivant.

    Gros gap à plein de niveau, ça fait plaisir. :lunettes:

    Le Trackir fonctionne mais inversé. Lorsque je tourne la tête à gauche, l'image tourne à droite et inversement bien sûr. Idem lorsque je lève la tête et que je la descends.

    Dans le soft du Trackir, tout est normal, pas dans le jeu.:?

    Quelqu'un a une idée pour régler ce problème ?:jecpa:


    Le comportement des autos est somme toute le même qu'avant. Train avant très vivant donc immersif à souhait.

    Le train arrière, qu'en à lui, ne sait que survirer, stop. Pas du tout vivant comme il devrait l'être, tout le contraire de son frère, le train avant.

    Dans l'espoir qu'une MAJ règle ce problème car ACC est vraiment proche du parfait, en dehors du fait qu'il soit cantonné au GT3 (mais ça on le savait depuis le début), et qu'il y ait si peu de circuit.....pas habitué par rapport aux autres simus.


    Enfin, tout vient à point à qui sait attendre comme on dit. :B

    Volant direct drive Thomas Concept - Mmos - Win 10/64 bits - I7 5960X 3.00 GHZ - DDR4 64 Go Ram - EVGA GeForce GTX TITAN X HYBRID GAMING, 12 Go - Ecran 49' Sansumg curve 4K - Son 5.1

    Edited 4 times, last by M3RS2 ().

  • Pas encore essayé le TrackIR .... mais je sais déjà qu'il y a une procédure à suivre pour que cela fonctionne correctement.

    Pour certains, cela fonctionne très bien ... pour d'autres non, mais ont-ils suivi les instructions ? ... j'en doute encore un peu.


    Ce sera testé ce soir très tard ... si les circonstances de ce samedi me le permettent. ( cirConstance n'étant pas le prénom même si il est du genre ... fém.... :siffle::LOL:).

    CM MSI Z390 Tomahawk - I7 9700k - RAM 16Gb - GPU MSI RTX2070 Super X Trio - Windows10 - Ecran Samsung 34" 21/9 Curved - T300RS - Fanatec CSP V2 - TH8 - TrackIR5

  • Merci Herve45. Je vais regarder ça dès que possible.:+:


    PS : en fait, rien ne sert d'installer le fichier zip comme conseillé dans le lien. Il suffit de créer un nouveau fichier de réglage dans le soft de Trackir basé sur celui que l'on utilise habituellement mais en cochant "invert" ce qui remettra dans le bon sens les mouvements de la tête dans ACC. :+:

    Volant direct drive Thomas Concept - Mmos - Win 10/64 bits - I7 5960X 3.00 GHZ - DDR4 64 Go Ram - EVGA GeForce GTX TITAN X HYBRID GAMING, 12 Go - Ecran 49' Sansumg curve 4K - Son 5.1

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